نشانه های باهوش بودن (آیا من باهوش هستم؟) ۸ علامت هوش بالا

اگر می خواهید فردی باهوش باشید، به چنین مجوزی نیاز ندارید. در حقیقت نشانه هوش آنها بسیار مبهم هستند و اگر آنها را نشناسید ممکن است خودتان یا هیچ کس دیگری را نشناسید. اما نگران نباش

علائمی وجود دارد که توسط دانشمندان تأیید شده است و نشان می دهد که شما فردی بسیار باهوش هستید. در این مقاله، 8 نشانه سودمندی شگفت‌انگیز و آشکارا غیرعادی را بررسی خواهیم کرد. پس با ما.


شما اولین فرزند خانواده هستید

آیا من باهوش هستم؟

تحقیقات نشان می دهد که اولین فرزند در هر خانواده دارای نمره هوشی بالاتری نسبت به خواهر و برادرشان است. هوش این کودکان از همان روزهای اول زندگی مشخص می شود.

برای انجام این مطالعه، محققان 5000 کودک تا سن 14 سالگی را مورد بررسی قرار دادند و توانایی خواندن، پردازش کلمه و حافظه تصویری آنها را ارزیابی کردند.

محققان دریافته‌اند که در حالی که والدین دارای چند فرزند سعی می‌کنند به طور عادلانه از همه آنها حمایت کنند، اولین فرزند در هر خانواده مسئولیت بیشتری نسبت به دیگران بر عهده می‌گیرد که این امر مهارت‌های فکری آنها را بهبود می‌بخشد.

مقاله مرتبط: شناسایی کودک باهوش

شما از کلمات خوب استفاده نمی کنید

آیا من باهوش هستم؟

مطالعه دانشگاه نیویورک نشان می دهد که افراد عاقل از کلمات مناسب استفاده نمی کنند. برای انجام این مطالعه، محققان از شرکت کنندگان خواستند کلماتی را که روزانه برای نوشتن یا صحبت استفاده می کنند، توصیف کنند.

آنها کلمات مورد استفاده را در دسته های مختلف قرار می دهند. پس از انجام برخی تحقیقات، آنها به این نتیجه رسیدند که افرادی که می توانند کلمات بیشتری را ذکر کنند، از کلمات مناسب استفاده نمی کنند. این به این دلیل است که چنین افرادی فهرست بسیار بزرگ تری از کلمات دارند.

محققان بر این باورند که افراد باهوش تعداد کلمات زیادی دارند و این نشان دهنده توانایی و توانایی آنها در به خاطر سپردن آن کلمات است.


مادرت را ناراحت کردی

نشانه باهوش بودن

حتی در شکم مادرت هم آدم آرامی نبودی. محققان تورنتو پس از بررسی مادران باردار و نوزادان تازه متولد شده دریافتند مادرانی که در دوران بارداری حالت تهوع داشتند، نوزادانی به دنیا آوردند که در تست های هوش نمرات بالاتری کسب کردند.

بنابراین سوال این است که این دو چه چیزی مشترک دارند؟ زنانی که در دوران بارداری با حالت تهوع دست و پنجه نرم می کنند ممکن است فرزندان خود را در معرض هورمون های بارداری مانند استرادیول و پرولاکتین قرار دهند که می تواند به رشد مغز جنین کمک کند.


شما شب از خواب بیدار می شوید

نشانه عاقل بودن، آیا من عاقل هستم

یک فرد باهوش، شب از خواب بیدار شوید. محققان بریتانیایی بیش از 20000 شرکت‌کننده را در یک دوره هشت ساله مورد بررسی قرار دادند و دریافتند افرادی که سطح هوشی بالاتری داشتند بیشتر از سایرین باقی می‌مانند.

این به این دلیل است که افراد با توانایی های ذهنی بالاتر به گونه ای تکامل یافته اند که ریتم ها و ساعت های طبیعی بدن را نادیده می گیرند.

به همین دلیل است که چنین افرادی دیر می کنند. اجداد ما برای جلوگیری از حوادث شب ها زودتر می خوابیدند، اما انسان های باهوش و مدرن امروزی تحت تأثیر این خطر قرار نمی گیرند و می توانند شب ها را بیدار بمانند.

فقط به خاطر داشته باشید که بزرگسالان حداقل به 7 تا 8 ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارند تا بتوانند وظایف خود را به درستی انجام دهند. این عدد در افراد مختلف متفاوت است.


دوست داری تنها باشی؟

نشانه ها حکیم است، آیا من عاقل هستم

آیا رفتن به شهر، شرکت در رویدادهای بزرگ یا شرکت در یک مهمانی شلوغ را دوست ندارید؟ بله، این می تواند نشانه ای از هوش شما باشد.

محققان با بررسی 15000 بزرگسال در بریتانیا دریافتند که افراد با ضریب هوشی بالا کمتر از دیگران در مکان های شلوغ زندگی و کار می کنند. این افراد نسبت به سایر افراد زمان کمتری را در جامعه می گذرانند و به همین دلیل از زندگی رضایت بیشتری دارند.

اجداد ما در یک قبیله زندگی می کردند و مجبور بودند برای تامین نیازهای خود با یکدیگر ارتباط و ارتباط برقرار کنند. افراد بسیار باهوش به گونه ای تکامل یافته اند که به آنها اجازه می دهد به سرعت خود را با یک جامعه در حال تغییر وفق دهند.


آیا جوک دوست دارید؟

آیا من باهوش هستم؟

اگر شوخی دوست دارید، خیلی ناراحت نشوید. این می تواند نشانه ای از هوش شما باشد. دانشمندان اتریشی 150 نفر را مورد مطالعه قرار دادند. آنها توانایی های کلامی و غیرکلامی افراد را ارزیابی کردند.

افرادی که عاشق جوک های عامیانه بودند از هوش بالایی برخوردار بودند. این به این دلیل است که افراد برای درک و تفسیر چنین جوک هایی باید روی عضلات ذهنی خود سخت کار کنند. چنین شوخی سخت است.


ممکن است شما بیش از هر کس دیگری به نوشیدن الکل و چیزهایی از این قبیل تمایل داشته باشید

نشانه باهوش بودن

تحقیقات دانشگاه لندن نشان می دهد که نوجوانان باهوش بیش از هر کس دیگری ماری جوانا و الکل را دوست دارند. پس از پیگیری 6000 نفر بین 11 تا 20 سال، آنها دریافتند که دانش آموزان باهوش در اواخر دهه 20 سالگی 50 درصد بیشتر از سایرین از ماری جوانا استفاده می کنند و بیشتر از هر کس دیگری الکل را دوست دارند.

اما برخی از مطالعات علمی نشان می دهد که افراد باهوش بین 13 تا 17 سال کمتر از دیگران سیگار می کشند. محققان معتقدند افرادی که مهارت های تفکر بالاتری دارند شخصیت بازتری خواهند داشت.

این بدان معنی است که چنین افرادی دوست دارند تجربیات جدیدی کسب کنند. چنین علاقه ای باعث می شود دانش آموزان عاقل به الکل و مواد مخدر روی آورند.


دفتر شما به هم ریخته است

نشانه باهوش بودن

اگر میز نامرتب دارید، احساس گناه نکنید. مطالعه ای در دانشگاه مینه سوتا نشان می دهد که یک محیط متلاطم باعث ترویج تفکر خلاق می شود.

در یک مطالعه، دانشمندان از 50 شرکت کننده خواستند از توپ های پینگ پنگ به روشی جدید استفاده کنند. افراد حاضر در اتاق آشفته به همان سطح ایده های دیگران رسیده اند، اما ایده های آنها جذاب تر و خلاقانه تر از دیگران است.

در یک مطالعه تجربی دیگر، محققان به شرکت کنندگان حق انتخاب دادند و از آنها خواستند که بین محصولات جدید و محبوب یکی را انتخاب کنند.

افرادی که اتاق های به هم ریخته داشتند، محصولات جدید و چیزهای جدید را انتخاب می کردند. این نشان می دهد که فضای سازمان نیافته افراد را از عادات عادی دور می کند و آنها را خلاق تر می کند.

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا