معرفی پیشرفته ترین جنگنده جهان از سوی روسیه

روسیه قصد دارد با معرفی یک جنگنده  نسل ششم به نام میگ 41 ضمن گذر از جنگنده هایی همچون اف 22، جی  20 و سوخو 57، پیشرفته ترین جنگنده جهان را عرضه کند.
به گزارش ای جی مارکت و به نقل از یک خبرگزاری، روسیه برای جنگنده میگ 41 طرح های بلندپروازانه ای در سر دارد که از بین آن ها می توان به سرعت اعلامی 4 تا 5 برابر سرعت صوت اشاره داشت.
بیشتر بخوانید: ترکیه از جت جنگنده TF-X و پهپاد Anka-3 خود رونمایی کرد [+فیلم]
معرفی پیشرفته ترین جنگنده جهان از سوی روسیه
درواقع سرعتی که برای این جنگنده اعلام شده در حالت عادی پوشش های ضد رادار موجود را به راحتی نابود خواهد کرد. با این سرعت سرسام آور همچنین باید کانوپی ویژه ای نیز برای آن طراحی شود. با این قابلیت از نظر سرعت حداقل باید میگ 41 را در رده هواگردهایی مانند اس آر 72 مشهور به پرنده سیاه به شمار آورد.

به منظور پرواز با این سرعت میگ 41 احتمالاً به مانند موشک های کروز هایپرسونیک از موتورهای رمجت یا توربورمجت بهره برداری خواهد شد. یکی از ویژگی های خاص جنگنده ای با این سرعت بالا می تواند مقابله و رهگیری موشک های هایپرسونیک دشمن باشد. البته قاعدتاً مشکل بزرگ مهندسان رفع چالش مصرف سوخت بالای جنگنده در چنین سرعتی خواهد بود.
بیشتر بخوانید:

    بهترین جنگنده  های جهان کدامند؟ معرفی مرگبارترین و خطرناک ترین ها
    واردات جنگنده سوخو 35 از روسیه تایید شد؛ سوخو 35 چه ویژگی هایی دارد؟

    دو جنگنده جدید به ناوگان هوایی ارتش ایران اضافه شد [+عکس]
    نخستین جنگنده بومی ترکیه رونمایی شد [+عکس]

دیدگاه شما در خصوص معرفی پیشرفته ترین جنگنده جهان با نام میگ 41 توسط روسیه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ای جی مارکت دنبال کنید.
 

دکمه بازگشت به بالا