مزیت های سرویس و تعمیر به موقع یخچال چیست؟

از خدمات متداول دیگر برای تعمیر فریزر می  توان به از بین بردن سر و صدای زیاد فریزر اشاره نمود. اگر هر یک از این موارد برای فریزر ایجاد شود باید آن را سریع مورد بررسی قرار داد و عیب آن را برطرف نمود. سهل  انگاری در تعمیر فریزر می  تواند منجر به آسیب جدی به بخش  های مختلف آن و ایجاد خسارت  های مالی زیاد برای شما گردد.

بررسی مشکلات یخچال فریزر برای خروج گاز آن

اگر دمای یخچال فریزر دچار مشکل شود تعمیر کار باید کندانسور این وسیله برقی را مورد بررسی قرار دهد. با لمس کندانسور می  توان میزان سردی و گرمی آن را تشخیص داد. اگر بدنه کندانسور سرد باشد ممکن است نشتی و یا تخلیه گاز باعث این مشکل شده باشد. اگر تعمیرکار بخواهد از تمام شدن گاز یخچال مطمئن شود می  تواند جریان برق یخچال را قطع نماید. پس از قطع کردن جریان برق اگر صدایی از یخچال شنیده نشود مشکلات آن مربوط به نشتی گاز و یا تمام شدن گاز درون یخچال فریزر است. گاهی اوقات مشکلات دیگر برای یخچال فریزر نیز به وجود می  آید. فاسد شدن لاستیک یخچال فریزر اهمیت بسیار زیادی برای جلوگیری از خروج گاز یخچال فریزر خواهد داشت. در صورت فاسد شدن لاستیک باید آن را تعویض نمود.

مشکلات رایج یخچال فریزر

یکی از مشکلات رایجی که در یخچال  ها به وجود می  آید راه افتادن آب از زیر یخچال است. این مشکل می  تواند به دلایل مختلف مانند خرابی لاستیک درب یخچال، مسدود شدن لوله تخلیه یخچال، مشکل درب یخچال و یا خرابی شیر ورودی یخچال باشد. تعمیرکار باید پس از بررسی این قسمت  ها اقدام به تعمیر یخچال نماید . گاهی اوقات تعمیر یخچال توسط ابزارهای لازم انجام می  شود اما در برخی از مواقع باید قطعات مختلف یخچال را تعویض نمود.

چرا یخچال فریزر بدون وقفه کار می  کند؟

از مشکلات رایج دیگر یخچال فریزر می  توان به کار کردن بی وقفه آنها اشاره نمود. اگر موتور یخچال و فریزر به صورت بی  وقفه فعالیت کنند باعث مشکلات جدی آن خواهد شد. خاموش نشدن موتور یخچال فریزر می  تواند به دلایل مختلف مانند خراب بودن ترموستات، مشکلات برد و تمام شدن شارژ گاز یخچال فریزر باشد.

علت گرم شدن یخچال چیست

برخی از مهم ترین عواملی که موجب داغ شدن یخچال می شوند عبارتند از:

نشت گاز در یخچال

اولین علت گرم شدن یخچال، نشت گاز می باشد. محل عبور گاز در یخچال، شبکه فلزی لوله ها در پشت یخچال است. معمولاً راه تشخیص ایراد نشت گاز، وجود برفک در یک بخش یخچال است. البته می توان با نشت یاب الکترونیکی نیز نشت گاز یخچال را تشخیص داد.

یخچال را از برق جدا کنید و اجازه دهید که برفک آن کامل آب شود. سپس یخچال را دوباره به برق وصل کنید و سرمادهی آن را چک کنید. اگر بعد از چند ساعت داخل یخچال همچنان گرم بود، بهتر است که با نمایندگی تعمیر یخچال در کرج تماس بگیرید.

خرابی موتور فن یخچال

موتور فن یخچال موجب گردش هوای خنک در داخل یخچال می شود. به همین دلیل خراب شدن این قطعه یخچال باعث توقف سرماسازی و گرم بودن داخل یخچال می شود. یخچال دارای 3 فن جداگانه فن اوپراتور، فن داخلی و فن کمپرسور است.

برای تعویض فن اوپراتور می توانید به این صورت عمل کنید:

  1. ابتدا دستگاه را از برق جدا کنید.
  2. سپس تمام مواد غذایی و کشوهای یخچال را درآورید.
  3. حالا در داخل یخچال و روبروی خود، کاوری که با چند پیچ محکم بسته شده را باز کنید. شاید فن اوپراتور به کاور متصل باشد. در این صورت با احتیاط سیم های برق را از کاور جدا کنید.
  4. بعد از درآوردن کاور، فن اوپراتور را با احتیاط از سیم های برق جدا کنید.
  5. سپس فن جدید را نصب و به  درستی به سوکت های مربوطه وصل کنید.
  6. در آخر کاور را دوباره به یخچال محکم ببندید.

 

برد الکترونیکی از مهم ترین قطعات یخچال فریزر و ساید بای سایدهای امروزی به شمار می رود که وظیفه کنترل تمامی بخش ها و قطعات را برعهده دارد.

برد یخچال می تواند بر اثر نفوز آب و رطوبت، فشار و نیرو در اثر ضربه، افزایش دما و حرارت یا نوسان برق خراب شود.

ممکن است تنها آی سی یا فیوز یا خازن موجود روی برد ایراد داشته و سوخته باشد و با تعویض آنها و تعمیر برد مشکل روشن نشدن یخچال برطرف شود.

در برخی مواقع نیز تعمیر برد امکان نداشته و تنها تعویض برد الکترونیکی می تواند مشکل را برطرف کند. یک علت روشن نشدن یخچال بعد از شستن آن، خرابی برد الکترونیکی یا ترموستات است.

در این شرایط پس از شستشوی یخچال در مرتبه اول که یخچال به پریز متصل می شود ممکن است فیوز بپرد و در مرتبه دوم با مشکل روشن نشدن یخچال روبه رو شوید.

شناسایی پایه های برق کمپرسور

با استفاده از اهم متر اهم پایه های کمپرسور را دو به دو اندازه می گیریم. بزرگترین عددی که بین پایه های کمپرسور پیدا می کنیم مشترک بین R و S می باشد. و پایه باقی مانده مشترک است.

پس پایه مشترک را با دو پایه دیگر مقایسه می کنیم آن پایه ای که با پایه مشترک مقاومتش کمتر است سیم پیچ اصلی و پایه ای که مقاومتش با پایه مشترک بیشتر است سیم پیچ استارت(S) خواهد بود.

مثال:

پایه مشترک و S :

35 = 1 و 2

مشترک و R :

25 = 1 و 3

پایه R و S :

60 = 2 و 3

بررسی مشکل و خطای ساید بای ساید LED 250

افرادی که در نمایندگی تعمیر یخچال اسنوا در تهران فعال هستند باید از تمام خطاهای یخچال آگاه باشند. فرقی نمی کند که مدل دستگاه چه چیزی باشد. یک تکنسین باید با تمام مشکلات این دستگاه آشنا باشد. به طوری که قدرت تشخیص خرابی محصول بلافاصله بعد از رویت انجام شود. آنگاه اقدامات لازم را جهت تحویل به موقع به مشتری انجام دهد. ما تیم قوی را تشکیل دادیم که به صورت مجاز و در قالب نمایندگی این خدمات را انجام می دهیم. در این بخش به بررسی خطای ساید بای ساید LED 250 می پردازیم که به شرح زیر هستند:

  • EU: سوییچ بال مرغی دستگاه نیاز به بررسی دارد.
  • D2: فعال شدن یخ زدایی دستی یا منوال. در حالت این عمل اتوماتیک بوده و دستگاه خود به خود یخ زدایی انجام می دهد.
  • ET: ممکن است سوییچ در بخش قالب یخ نیاز به بررسی داشته باشد.
  • EA: این خطا نمایانگر نیاز ما به راه اندازی یخساز دارد. در واقع علت بروز این خطا بخش یخسازی است.
  • F3: یخ زدایی انجام نشده و دچار مشکل شده است.
  • C1: خطایی که باید سریع پیگیری و بررسی شود چرا که گاز یخچال شما دچار نشتی شده است.
  • E9: این خطا نشان دهنده ی بروز مشکل در قسمت آبرسانی است.
  • D1: دیفراست یا سنسور مربوط به یخ زدایی باید بررسی شود.
  • RT: احتمال قطعی برق در قسمت سنسور اندازه گیری که باید بررسی شود.
  • DF: خطای مربوط به سوییچ فریزر.
  • DR: این خطا زمانی رخ می دهد که درب یخچال باز مانده باشد. اگر از بسته بودن درب یخچال اطمینان دارید حتما لاستیک درب، رگلاژ و همچنین سوییچ یخچال را بررسی نمایید.
  • F1: برق سنسور فریزر با مشکل مواجه شده و نیاز به بررسی دارد.
  • R1: برق سنسور یخچال.
دکمه بازگشت به بالا