ماهواره طلوع 3 آماده پرتاب است

با تلاش صنایع الکترونیک ایران، ماهواره طلوع 3 بعد از طی کردن آزمایشات لازم به صورت آماده برای پرتاب در اختیار سازمان فضایی ایران قرار گرفت.
به گزارش ای جی مارکت و به نقل از سازمان فضایی ایران، ماهواره طلوع 3 به عنوان یک ماهواره سنجش از راه دور با طراحی ساخت صنایع الکترونیک ایران (صاایران) به سفارش سازمان فضایی ایران، بعد از گذراندن آخرین آزمایش ها، تحویل داده شد.
بیشتر بخوانید: ماهواره ایرانی آیات برای پیش بینی زلزله ساخته می شود
ماهواره طلوع 3 آماده پرتاب
ماهواره طلوع 3 که در مدار لئو قرار می گیرد توانایی ثبت تصاویر مورد نیاز به منظور کاربردهای متنوع در حوزه های کشاورزی، منابع آبی، مدیریت مخاطرات طبیعی و… برای سازمان فضایی ایران را دارد.

نمونه پروازی این ماهواره طی بهمن ماه سال پیش در جریان مراسم روز فناوری فضایی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد و بعد از انجام موفق آزمون های گوناگون و اتمام فرآیند تحویل گیری در برنامه پرتاب جای گرفت و براساس برنامه ریزی مشخصی پرتاب می شود.
این ماهواره با دقت تصویربرداری 5 متر تک طیفی و 10 متر رنگی، از وزنی بیش از 100 کیلوگرم برخوردار بوده و با تکیه بر توان داخلی و توسط متخصصان کشورمان طراحی و عملیات ساخت آن انجام شده است.
بیشتر بخوانید: 

    رقیب ایرانی استارلینک : سازمان فضایی یک منظومه ماهواره ای با ظرفیت بالا می سازد!
    رصد تغییرات ارضی و مقابله با زمین خواری با ماهواره خیام

دیدگاه شما در خصوص تحویل ماهواره طلوع 3 برای پرتاب چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ای جی مارکت دنبال کنید.
 

دکمه بازگشت به بالا