ماسک اسکراب برای چی خوبه؟

پوست مهمترین و زیباترین بخش از بدن می باشد و به نوعی ویترین ظاهر انسان محسوب می شود. افراد علی الخصوص خانم ها به دنبال راههای مختلف و موثری برای زیباتر شدن پوستشان هستند علاوه بر یکی دیگر از این روش های زیبایی پوست اسکراب است که در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح خواهیم داد.

اسکراب چیست؟

اسکراب فرایندی است که طی آن به پاک سازی و اصطلاحا لایه برداری از صورت می پردازند. به طور کلی اکثرا پوست هایی که چرب هستند، در قسمت هایی از صورت، آرنج، قوزک پا و زانو دچار تجمع پوست های مرده روی هم می شوند که استفاده از ماسک اسکراب صورت و بدن لاکچری کوین این پوسته ها را از بین برده و پوستی شفاف و لطیف حاصل خواهد شد.اسکراب خط های سطحی ایجاد شده روی پوست را نیز از بین می برد.

اسکراب صورت چیست ؟

طبیعتاً برای شما این سوال مطرح می شود که اسکراب صورت چیست ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت اسکراب صورت محصولی است که برای لایه برداری سطحی پوست از انواع سلول های مرده، استفاده می شود. این محصول حاوی ترکیبات موثر در لایه برداری بوده و حاوی دانه های ریزی برای رفع آلودگی ها از منافذ پوست صورت نیز می باشد.

اگر به دنبال پاسخ دقیق تری برای این سوال که اسکراب صورت چیست ، هستید باید بدانید که این محصولات همان لایه بردارها با ترکیب مواد مختلف، همراه دانه های ریز یا گرانول هایی هستند که ساختاری زبر داشته و اضافات موجود بر روی پوستتان را از بین خواهند برد.

توجه داشته باشید که اسکراب ها به دو صورت فیزیکی و شیمیایی تولید و عرضه می شوند. اسکراب های دانه درشت معمولا پوست شما را در لحظات اولیه دچار التهاب و حساسیت خواهند کرد. بنابراین اگر پوستی حساس دارید یا پوست شما به لایه برداری زیادی احتیاج ندارد، بهتر است از این نوع اسکراب استفاده نکنید.

ماسک اسکراب لاکچری کوین

در واقع این محصول یکی از محصولات روتین پوستی روزانه برای مراقبت و پاکسازی محسوب می شود که برای مثال در پایان یک روز کاری می توانید از آن استفاده کنید. تصور کنید که شما شاغل هستید و هر روز صبح میکاپ روزانه خود را با رژ لاکچری کوین انجام  می دهید و تا عصر و پس از پایان کار، این بر روی پوست شما باقی می ماند.

در این میان شما در معرض نور خورشید قرار دارید و در برابر آلودگی و اشعه های مضر نیز هستید و تمامی این آلودگی ها بر روی پوست شما قرار می گیرد. در نهایت اگر شما جز کسانی باشید که پوست خود را در آخر شب نمی شویند، هرچند که پوست خوبی داشته باشید باز هم در طولانی مدت پوست صورتتان کدر شده و دچار لک و تیرگی می شود.

بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق، شما باید یک سری محصولات را در روتین پوستی خود قرار دهید. محصولات بهترین روتین پوستی روزانه شامل موارد زیر می باشند:

  • محصولات شستشوی صورت
  • کرم ضد آفتاب با SPF مناسب فصل
  • کرم و سرم جوان کننده

در این میان یهتر است هفته ای یک بار، در کنار روتین روزانه خود از اسکراب صورت نیز استفاده کنید و اجازه دهید پوست صورتتان تمیز و مرتب شود.

مزایای اسکراب پوست

اسکراب باعث زیبایی، جوانی و درخشندگی پوست می شود.اسکراب سلول های مرده ای که روی پوست ایجاد شده اند را از پوست شما جدا کرده و با سلول های جدید جایگزین میکند.اسکراب کردن را لایه برداری از پوست نیز می نامند.لایه  برداری از پوست روشی ساده است و اگر با دقت انجام شود هیچ آسیبی به پوست وارد نمی سازد.

مراحل اسکراب صورت

در صورتی که جنس یا نوع پوست خود را می شناسید (پوست چرب، خشک، نرمال، مختلط و حساس) و اسکراب صورت مخصوص پوستتان را تهیه کرده اید، با پیروی از مراحل اسکراب صورت می توانید پوست خود را لایه برداری، جوان و شاداب کنید.

مرحله اول: صورتتان را با آب سرد یا ولرم بشویید. از آب داغ استفاده نکنید و حتما پوستتان تمیز و بدون کرم و آرایش نظیر سایه لاکچری کوین باشد.

مرحله دوم: مقداری اسکراب (به اندازه یک نخود یا کمی بیشتر) روی پوست صورت خیس قرار دهید.

مرحله سوم: اسکراب را به طور ملایم و در جهت دایره ای روی پوست صوت ماساژ دهید.

مرحله چهارم: اسکراب را محکم روی پوست صورت نکشید تا دچار قرمزی یا خارش نشوید.

مرحله پنجم: هنگام ماساژ تمام صورت (به جز لب و پلک و چشم)، گردن تان را هم ماساژ دهید.

مرحله ششم: زمان ماساژ صورت با اسکراب از 30 تا 90 ثانیه بیشتر نشود، چرا که پوست دچار حساسیت می گردد.

مرحله هفتم: صورتتان را با آب ولرم یا سرد به خوبی بشویید تا اثری از اسکراب صورت باقی نماند.

مرحله هشتم: صورتتان را با یک حوله نرم به آرامی خشک کنید. حوله را روی پوست نکشید تا پوستتان چروک نشود.

مراقبت هایی که باید بعد از استفاده از اسکراب ها صورت گیرد، چیست؟

  • پرهیز از دست کاری جوش و کندن جوش ها
    • پرهیز از انجام آرایش های سنگین و استفاده از لوازم مراقبتی قوی
    • شست و شوی مناسب پوست
    • عدم استفاده از تونرها
    • پرهیز از ماساژ صورت بعد از استفاده از اسکراب ها
    • پرهیز از ورزش بعد از انجام این کار
    • عدم استفاده از دارو های ضد آکنه بعد از استفاده از این محصول
    • دوری از آفتاب
    • پرهیز از انجام لیزر و وکس

در زمان خرید اسکراب باید چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

از مهم ترین نکاتی که در زمان خرید اسکراب باید به آنها توجه شود، می توان موارد زیر را نام برد:
• اسکراب دارای پروانه بهداشت باشد
• بسته بندی مناسبی داشته باشد و بر روی آن تاریخ درج شده باشد
• باید دارای منشا گیاهی طبیعی باشد
• میزان مواد شیمیایی به کار گرفته شده در اسکراب باید رو به صرف باشد و در ترکیبات به حداقل برسد
• همچنین اسکراب باید فاقد هر گونه اسانس و عطر شیمیایی باشد

آیا استفاده از اسکراب برای همه افراد مناسب می باشد؟

در رابطه با این موضوع باید گفته شود که استفاده از آن برای همه ضروری نیست و افرادی که دارای التهابات پوستی مانند: زگیل، آکنه و یا تبخال هستند، ممکن است که در صورت استفاده از این محصول دچار خارش و یا سوزش شوند.
به همین دلیل بهتر است که آن دسته از افرادی که دارای مشکلات پوستی هستند، برای استفاده از این محصول به پزشک مراجعه کنند و از پزشک مشورت بگیرند.

چه تفاوت هایی در میان لایه بردار ها و اسکراب ها وجود دارد؟

در رابطه با این موضوع باید بگوییم که اسکراب ها سطح پوست را اصلاح می کنند و لایه های ضخیمی که بر اثر آسیب های ناشی از نور خورشید بر روی پوست ایجاد می شوند را از بین می برد. در رابطه با این محصول لازم به ذکر است که با استفاده از آن نمی توان جوش های چرکی و یا لکه های دیگر را کاهش داد.
اما در مقایسه با اسکراب ها، لایه بردارها به گونه ای هستند که به همه لایه های مرده پوست می رسند و به پوست کمک می کنند تا جوان تر به نظر آید. همچنین لازم به ذکر است که لایه بردار ها می توانند به صورت مستقیم در داخل حفره ها نفوذ کنند و منافذ باز پوست را بهبود بخشند که هیچ اسکرابی قادر به انجام این کار نیست.

اسکراب طبیعی برای همه نوع پوست

روش اول

: مواد لازم برای این اسکراب نمک، لیمو و شکر است. دو قاشق نمک را با آب نصف یک لیمو ترش و شکر به میزانی که مخلوط سفت شود با هم ترکیب کنید.مخلوط حاصله را روی پوست دو تا سه دقیقه ماساژ داده و سپس با آب بشویید.

روش دوم

این اسکراب مناسب برای پوست های خشک می باشد. یک زرده تخم مرغ را هم زده و با یک قاشق عسل که از قبل گرم شده همراه یک قاشق روغن زیتون در ظرفی به خوبی مخلوط کنید.مخلوط را روی پوستتان ماساژ دهید و بعد از 15 دقیقه بشویید.

روش سوم

این روش برای پوست های چرب مناسب است. یک لیمو و یک موز له شده را به همرا یک قاشق عسل مخلوط کنید.ترکیب حاصله را روی پوستتان ماساژ داده واحتمالاً برای شما پیش آمده است که گاهی احساس کنید یک لایه از روی پوست شما را سلول های مرده و کدر پوشانده اند و در این شرایط دوست دارید هر روشی را امتحان کنید تا پوستی تمیز و سالم داشته باشید. یکی از روش های داشتن پوستی شفاف و یکدست این است که هفته ای یکبار پوست صورت خود را اسکراب بزنید تا از شر پوست های مرده و کدر نجات پیدا کنید.

بهترین اسکراب صورت ایرانی و خارجی

اگر می خواهید بدانید اسکراب صورت برای چیست و چگونه باید بهترین اسکراب صورت ایرانی و خارجی را انتخاب کنید، پیشنهاد می شود حتما موارد زیر را مطالعه کنید:

اسکراب لایه بردار شون با عصاره گردو

این اسکراب بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است، شما می توانید به راحتی بر روی هر نوع پوستی از این اسکراب استفاده کنید و از کارآیی بالای آن لذت ببرید. بنابراین اگر به دنبال اسکراب قوی نیستید می توانید از اسکراب گردو و ویتامین E شون، برای جوانسازی و درخشش پوست خود استفاده نمایید.

ژل پاک کننده اسکراب صورت پریم

اگر پوستتان آسیب زیادی ندیده و حساسیت خاصی ندارید استفاده از اسکراب های قوی تر را به شما پیشنهاد می کنیم، اسکراب ملایم پریم به صورت ملایم پوست شما را لایه برداری کرده و از بروز جوش و آکنه جلوگیری خواهد کرد.

ماسک اسکراب فریمن

برند فریمن از معتبرترین برندهای تولید  و محصولات پوستی مانند اسکراب است. با یک بار استفاده از محصولات این برند، متوجه تفاوت آن با سایر برندها خواهید شد. این اسکراب حاوی ویتامین E بوده و باعث شفافیت و جوانسازی پوست شما خواهد شد.

ماسک اسکراب فریمن مدل Polishing حاوی خاک رس، عصاره نارگیل، تمشک و چوب صندل است. ترکیبات این محصول بسیار معجزه گر هستند و می توانید از آن برای مدت زمان بیشتری بر روی پوستتان استفاده کنید.

بعد از اسکراب چه کنیم؟

از آنجایی که اسکراب لایه ای از سطح پوست را از بین می برد، پوست صورت حساس شده و احتیاج به مراقبت خواهد داشت. اما اگر نحوه استفاده از اسکراب صورت شما به شیوه پیشنهاد داده شده در این مقاله باشد، مراقبت  های بعد از مصرف اسکراب نیز برایتان بسیار ساده خواهند بود.

جهت مراقبت از پوست بعد از اسکراب به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • پرهیز از دست کاری جوش و کندن جوش ها
  • پرهیز از انجام آرایش های سنگین و لوازم آرایشی فاسد یا نامعتبر
  • شست و شوی مناسب پوست صورت و بدن
  • عدم استفاده از تونر و پاک کننده ها
  • پرهیز از ماساژ صورت
  • پرهیز از ورزش بعد از انجام اسکراب
  • عدم استفاده از داروهای قوی و ضد آکنه و جوش
  • پرهیز از قرار گیری در برابر آفتاب
  • پرهیز از انجام لیزر و وکس

نکات طلایی در زمان استفاده از اسکراب صورت

به صورت کلی در هنگام باید به برخی نکات بسیار مهم توجه داشته باشید تا پس از مصرف این محصولات، آسیبی به پوست شما وارد نشود. پیشنهاد می کنیم این نکات را در زمان استفاده از اسکراب صورت نیز در نظر بگیرید.

مواردی که در زمان استفاده از اسکراب صورت باید به آن توجه کنید به شرح زیر می باشند:

  • دقت کنید که اسکراب صورتی که استفاده می کنید، دارای پروانه بهداشت باشد.
  • بسته بندی مناسب که بر روی آن تاریخ درج شده باشد.
  • بهتر است اسکراب پایه گیاهی داشته و از مواد طبیعی ساخته شده باشد.
  • میزان مواد شیمیایی داخل اسکراب ها باید صفر باشد.
  • اسکراب باید فاقد هرگونه اسانس و عطر شیمیایی باشد.
دکمه بازگشت به بالا