سلامتی و پزشکی

فواید و مضرات خوردن فست فودها

تاریخ ارسال:

19 آگوست 2021

اگر می خواهید از فواید و مضرات خوردن فست فود و تاثیر این غذاها بر سلامتی خود مطلع شوید ، لطفاً به این مقاله توجه کنید.

در این عصر که اکثر مردم از کمبود زمان خود شکایت می کنند ، هیچ چیز لذت بخش تر از وعده های غذایی سریع نیست. به گفته مصرف کنندگان ، استفاده از فست فود در انواع وعده های غذایی فوایدی دارد ، اما متأسفانه گاهی این مزایا با سلامتی آنها در تضاد است. در این مقاله در مجله پزشکی Apple Health ، ما قصد داریم با استفاده از اطلاعات پزشکی و علمی به تمام مزایا و مضرات فست فود اشاره کنیم ؛ با ما همراه باشید.

فواید خوردن فست فود
بیایید با یک مثال ساده از فواید خوردن فست فود شروع کنیم ؛ افرادی که از فست فود به عنوان یکی از وعده های اصلی خود استفاده می کنند ، نیازی ندارند برای خرید میوه ، سبزیجات و گوشت به فروشگاه مراجعه کنند. در خانه ، او وقت خود را برای شستن ظروف و آماده سازی آنها تلف نمی کند ، بنابراین مجبور است ظرف ها را بعد از غذا بشوید. بنابراین برای این شخص ، البته ، خوردن فست فود به معنای صرفه جویی در وقت و انرژی است.

بنابراین ما یک واقعیت غیرقابل انکار در مورد فست فود داریم ، این راحتی آنهاست ، اما قیمت آن چقدر است؟ فعالیت های بدنی را برای برآوردن نیازهای اولیه زندگی یعنی خوردن و آشامیدن کاهش دهید!
یکی دیگر از حقایق غیرقابل انکار در مورد فست فود صرفه جویی در هزینه است. هزینه بسیاری از فست فودها حتی ارزان تر از پخت و پز در خانه و تهیه غذا (مانند ناهار) است. همچنین می توانید به جای آشپزی وقت خود را صرف فعالیت های درآمدزا کنید. این مزیت ناخوشایندی از فست فود است ، اما متأسفانه باید به آن توجه شود. اما این درآمد برای چه چیزی استفاده می شود؟ بله ، فقط برای تشخیص بیماریها در زیر بحث خواهیم کرد.

از سوی دیگر ، فست فود به شما امکان می دهد طعم های مختلف را از فرهنگ های مختلف غذایی انتخاب کنید. این تنوع بسیار غنی است ، می توانید هر روز در هر ماه طعم جدیدی را انتخاب کنید ، و هنوز انتخاب های جدیدی برای انتخاب دارید.
مضرات خوردن فست فود
با این حال ، علاوه بر مزایای قابل توجه ، باید برخی از معایب را نیز درک کنید. مضرات خوردن فست فود عبارتند از:
غذای ناسالم را انتخاب کنید
اگرچه بسیاری از فست فودها غذاهای سالم و گاهی غذاهای کم کالری را تبلیغ می کنند ، اما باید پذیرفت که فست فودها مانند سیب زمینی سرخ کرده ، پیتزا و همبرگر دارای کالری و نمک بسیار بالایی هستند. علاوه بر این ، بسیاری از دسرها ، بستنی ها و کیک ها حاوی مقدار زیادی قند هستند که برای بیماران دیابتی مضر است. باید بدانیم که بدن قند اضافی را به صورت چربی ذخیره می کند.
چاقی
یکی از ویژگی های شناخته شده فست فودها افزایش چربی آنها به دلیل محتوای کالری بالا است. پخت بسیاری از این غذاها مستلزم استفاده از مقدار زیادی روغن است و مهم نیست چقدر روغن مصرف شود ، بسیاری از آنها ذاتاً ناسالم هستند. خوردن این غذاها می تواند منجر به چاقی شود.

در کشورهای امروزی که مصرف فست فود به یک فرهنگ تبدیل شده است ، شیوع چاقی یک مشکل بزرگ است.چاقی نه تنها ظاهر و احساس بدی به شما می دهد ، بلکه می تواند باعث بسیاری از بیماری ها مانند بیماری های قلبی عروقی و کوتاه شدن امید به زندگی شود.
اثرات مضر مواد نگهدارنده و افزودنی ها
بسیاری از فست فودها حاوی مواد نگهدارنده و افزودنی هستند. این افزودنی ها برای سلامتی انسان بسیار مضر هستند و برخی از آنها می توانند باعث انواع مختلف سرطان شوند. سیب زمینی سرخ کرده و پیتزا سرشار از سدیم هستند و اگر بیش از حد مصرف شوند ، باعث مشکلات کلیوی و قلبی عروقی می شوند.
روغن ها و چربی های مورد استفاده در فست فودها حاوی درصد بالایی از اسیدهای چرب ترانس هستند. این ترکیبات برای کبد سمی هستند و آسیب آنها به کبد مشابه مصرف منظم الکل است. اگر به مصرف این نوع چربی ها ادامه دهید ، ممکن است عملکرد کبد مختل شود.
مواد مصرفی بی کیفیت
بسیاری از رستوران ها از مواد عمده فله ارزان برای تهیه فست فود استفاده می کنند. بسیاری از رستوران های فست فود فضایی ناسالم دارند. بسیاری از این واحدها روشهای ساده ای را انجام نمی دهند ، مانند شستن صحیح سبزیجات و گوشت یا حذف کامل آن برای سرعت بخشیدن به آماده سازی!
تاثیر اجتماعی مصرف فست فود
برای رفع کامل آسیب فست فود باید مشکلات اجتماعی آن را نیز حل کنیم یکی از آثار آن تضعیف بنیان خانواده است. صبحانه ، ناهار و شام زمان هایی است که اعضای خانواده دور هم جمع می شوند و گپ می زنند.

با افزایش رستوران های فست فود ، اعضای خانواده زمان کمتری را با یکدیگر می گذرانند. آنها هنگام سفارش غذا کارهای خانه را انجام می دهند (معمولاً با تلفن همراه ، رایانه لوحی ، رایانه و غیره کار می کنند).
شکل گیری عادات بد غذایی در کودکان
فست فودها گاهی اوقات می تواند برای کودکان سرگرم کننده باشد ، اما به دلیل الگوهای نامناسب تغذیه ای که توسط کودکان و نوجوانان شکل گرفته است ، معمولاً توصیه نمی شود که کودکان را به این مکان ها ببرید. کودکان دوست دارند پیتزا ، سیب زمینی و همبرگر بخورند. وقتی این امر به عادت آنها تبدیل شد ، جایگزین کردن آن با غذای سالم کار سختی است فراتر از تصور شما.
آخرین جمله
فست فود در صرفه جویی در وقت و کاهش هزینه های تغذیه برای افراد بسیار مثر است. با این حال ، خوردن فست فود برای بدن بسیار مضر است و منجر به چاقی ، بیماری های قلبی عروقی و سایر مشکلات می شود و همچنین خطر سکته مغزی را افزایش می دهد ، زیرا در این غذاها از چربی های ناسالم استفاده می شود و مواد اولیه آن معمولاً از کیفیت پایینی برخوردار است. بنابراین ، خوردن منظم فست فود به عنوان یک انتخاب دائمی تغذیه توصیه نمی شود.
دکتر مریم قادری

منبع اصلی مسئول تمام محتوای وب سایت است و بانک مشاغل Infojab هیچ مسئولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا