عجیب ترین اختلال های روانشناسی

در این متن به معرفی چند اختلال روانشناختی بسیار عجیب خواهیم پرداخت، فراموش نکنید چنانچه احساس میکنید به هر یک از این اختلال ها یا هر اختلال روانشناختی دیگری مبتلا هستید لازم است که در اولین فرصت به دکتر روانشناس مراجعه کنید، خوشبختانه امروزه دسترسی به پزشک روانشناس بسیار آسان شده است و شما می توانید به درمان دسترسی داشته باشید به طور مثال اگر ساکن شهر تبریز هستید، می توانید به روانشناس تبریز مراجهخ کنید. مسائل مربوط به سلامت روان درحال حاضر بسیاری از افراد را تحت تاثیر قرار می دهند. اختلالاتی مانند اضطراب، افسردگی و دوقطبی به طور کامل شناخته شده هستند اما برخی از شرایط به قدری نادر بوده که شاید مشاوران و متخصصان خیلی با آن ها مواجه نشوند.

عجیب ترین اختلالات روانی را بشناسید

اختلال روانی چیست؟ بیماری  های روانی انواع مختلفی از مشکلات سلامت روحی و روانی را در بر می  گیرد که برخی از شایع ترین آن های عبارتند از افسردگی، اختلال دوقطبی، ptsd و غیره معمولا متخصص روانشناس برای تایید یک بیماری رایج روانی از تست های خاصی استفاده می کند تا به بررسی علت اصلی اختلال بپردازد و درصورت نیاز روش های درمانی را پیگیری کند. ازطرفی درحال حاضر چندین مشکل راونشناسی نادر شناخته شده که متخصصان تحقیقاتی را دررابطه با آن ها انجام داده اند و به عنوان عجیب ترین اختلال های روانی در نظر گرفته می شوند که شامل موارد زیر هستند.

اختلال روانی پیکا

پیکا نوعی اختلال روانی است که افراد را به خوردن برخی از اقلام غیرخوراکی و در اغلب موارد عجیب و غریب سوق می دهد که ممکن است شامل صابون، چوب، شیشه یا بسیاری مواد غیرمعمول باشد.

در بررسی های صورت گرفته درباره این اختلال، محتویات معده یک بیمار مبتلا به پیکا که مربوط به سال های گذشته است حاوی تعداد زیادی میخ، پیچ و نمکدان بود.

روانشناسان هنوز دلیلی قانع کننده برای توضیح بیماری پیکا ندارند و باید گفت که معمولا به عنوان یک اختلال روانی طبقه بندی می شود که با مشکلاتی مانند اختلال خوردن و وسواس فکری اجباری نیز مرتبط است.

درحال حاضر پژوهش های دیگری نیز برای پی بردن به علت این اختلال انجام می شود. باید گفت که پیکا یک مشکل جدی است چراکه خوردن اقلام حاوی سرب یا خاک آلوده ممکن است منجر به عوارض جدی شود.

با این حساب کسانی که نشانه هایی از اختلال های فکری و خوردن را نشان می دهند، درصورت سکونت در شهر تبریز بهتر است با مراجعه به یک روانشناس تبریز مشکل خود را پیگیری کنند.

سندرم کاپگراس

بخشی از مغز به نام شکنج قدامی گیجگاهی وظیفه اصلی در تشخیص چهره را بر عهده دارد که درصورت ضربه و بیماری های شناختی مانند آلزایمر امکان دارد دچار آسیب شود.

در افراد مبتلا به سندرم کاپگراس نیز بیمار اعتقاد دارد که اطرافیانش، با فرد دیگری عوض شده اند و خود واقعی شان نیستند. در واقع فرد در تشخیص دوستان و اعضای خانواده دچار مشکل می شود.

فرد مبتلا به کاپگراس معتقد است که اطرافیانش موجودات عجیبی هستند که قصد آسیب زدن به او را دارند، معمولا این اختلال با بیماری هایی همچون شیزوفرنی، زوال عقل یا صرح در ارتباط است.

برای اینکه بتوانید علت این اختلال را پیگیری کنید، روانشناس تبریز با انجام بررسی های دقیق روانشناختی به شما کمک می کند پس اگر ساکن این شهر هستید، درصورت مشاهده هرگونه علائمی بهتر است هرچه سریع تر از تراپیست در تبریز نوبت بگیرید.

سندرم آلیس در سرزمین عجایب

آلیس در سرزمین عجایب داستان جالبی به نظر می رسد اما زمانی که زندگی روزمره فرد با این باور همراه شود در واقع نوعی بیماری و اختلال روانی عجیب به شمار می رود که آزاردهنده است.

افرادی که سندروم آلیس در سرزمین عجایب را تجربه می کنند، معمولا صداهای اطراف خود را نسبت به واقعیت بلندتر یا خیلی ضعیف تر می شوند یا اینکه اشیاء موجود را در اندازه های غیرطبیعی می بینند. کسانی که سابقه مصرف مواد، تومور مغزی یا میگرن های شدید دارند، ممکن است تحت تاثیر این اختلال روانی نادر قرار بگیرند.

برای ساکنان تبریز که در معرض خطر ابتلا به مشکلات روانی قرار دارند، بهترین کار این است که تا قبل از شدت گرفتن بیماری و ایجاد حالت های غیرطبیعی از روانشناس تبریز نوبت بگیرند.

لیکانتروپی بالینی

لیکانتروپی بالینی یک اختلال روانشناختی عجیب به شمار می رود که فرد اعتقاد دارد به یک حیوان تبدیل شده است و درصورتی که شدت بیماری افزایش پیدا کند زندگی عادی فرد مختل می شود.

به طور معمول افرادی که به این اختلال مبتلا می شوند، بیشتر مواقع تصور می کنند که تبدیل به گرگ شده اند و ازطرفی به دنبال این هستند تا به طور دقیق شبیه به این حیوان رفتار کنند.

سندرم کوتارد

برای اولین بار در سال 1880 یک متخصص مغز و اعصاب به نام کوتارد درباره این اختلال صحبت کرد که به طور معمول با نام سندرم جسد متحرک نیز شناخته می شود.

سندرم کوتارد با این توهم که فرد بخشی از بدن خود را از دست داده یا درحال پوسیدن است، ظاهر می شود و ارتباط نزدیکی با مشکلاتی مانند افسردگی شدید و دیگر اختلال های روانی دارد.

ازآنجایی که افسردگی در مراحل اولیه خیلی راحت تر درمان می شود، اگر در شهر تبریز سکونت دارید با مراجعه به یک دکتر روانشناس تبریز قادر هستید تا این اختلال را تحت معالجه قرار دهید.

سندرم دیوژن

نوعی دیگر از اختلال های روانی عجیب با نام سندرم دیوژن شناخته می شود و مربوط به افرادی است که میل شدیدی نسبت به جمع کردن اشیاء مختلف در اطراف خود دارند.

در واقع این اختلال رایج تر است و باعث می شود تا فرد با جمع آوری تعداد زیادی از اشیاء مختلف در اطراف خود یک حالت شلختگی داشته باشد که به مرور زمان نیز نسبت به آن ها وابستگی عاطفی پیدا می کند.

این بیماری در موارد خیلی شدید باعث می شود که فرد از اجتماع فاصله بگیرد و به طور معمول در میان افراد مسن، کسانی که سابقه بیماری روانی دارند و همچنین مبتلایان به زوال عقل بیشتر بروز می کند.

اگر در تبریز زندگی می کنید و شما یا اطرافیانتان نشانه ای از چنین اختلالی دارید، با دریافت نوبت روانشناس تبریز می توانید مشاوره های لازم را درخصوص مقابله با سندرم دیوژن به دست آورید.

سندرم استاندال

معمولا تماشای آثار هنری برای اغلب افراد خوشایند است اما اگر فردی دچار سندرم استاندال باشد در هنگام نگاه کردن به آن ها دچار حالت هایی مانند اضطراب، کاهش هوشیاری یا گیجی می شود.

هرچند این اختلال های روانی عجیب، کم تر در بین مردم دیده می شوند اما مواردی همچون افسردگی و اضطراب بسیاری از افراد را تحت تاثیر قرار می دهند که در هنگام مواجه با آن ها می توانید به مشاور روانشناس مراجعه کنید.

جمع بندی

برای کسانی که نیازمند دریافت مشاوره های تخصصی هستند، مراجعه به روانشناس یک امر ضروری است، بسیاری از اختلال های روانی در سطح دنیا رایج هستند اما برخی از آن ها ممکن است عجیب به نظر برسند.

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا