عمومی

شرکت های بزرگ و مشهوری که از JavaScript استفاده می کنند چیست ؟!


وقتی فهمیدم که جاوا اسکریپت بخش بزرگی از حرفه من است ، تصمیم گرفتم تحقیق کنم تا دریابم شرکت ها از چه چیزی استفاده می کنند. شکی نیست که تقریباً تمام وب سایتهای سراسر دنیا از این فناوری استفاده می کنند. اما در اینجا ما به طور خاص با کتابخانه ها و چارچوب های جاوا اسکریپت سروکار داریم و قصد دارم در این مقاله به پنج شرکت شرکتی که از JavaScript استفاده می کنند بپردازم.


  • شرکت Google
  • شرکت فیس بوک
  • شرکت پی پال
  • شرکت تلگراف
  • شرکت دیوار

گوگل

تجارت شما هرچه باشد ، احتمالاً روزانه چندین بار نام شرکت Google را خواهید شنید. این شرکت که به یکی از رویاهای توسعه دهندگان در سراسر جهان تبدیل شده است ، یکی از بزرگترین کاربران JavaScript است. نیازی به گفتن نیست ، موتور V8 توسط Google ساخته شده است تا کتابخانه محبوب JavaScript و Angular.js را گردآوری کند.

فیس بوک

فیس بوک توسعه دهنده یکی از مهمترین چارچوب های جاوا اسکریپت به نام React.js است. بخش اخبار اجتماعی فیس بوک از چارچوب Vue.js. استفاده می کند. از فریم ورک cross-platform React Native نیز برای ایجاد برنامه های موبایل برای فیس بوک و اینستاگرام استفاده شده است.

شرکت پی پال

پی پال یکی از بزرگترین شرکتهای کارگزاری پرداخت بین المللی در جهان است. این شرکت یکی از اولین کاربران اصلی Node.js. پی پال تیم توسعه خود را با چهارچوب Node.js ادغام کرد. همچنین خطوط کد را 33٪ و تعداد پرونده ها را 40٪ نسبت به سیستم قبلی که در جاوا نوشته شده است کاهش داده است.

تلگرام

اگر در ایران زندگی می کنید ، شکی نیست که نام تلگرام را شنیده اید. لایتنینگ در سالهای اخیر میلیون ها کاربر را به خود جلب کرده است. تلگرام برای پیاده سازی نسخه وب خود از کتابخانه Angular.js استفاده کرد.

دیوار

سایت دیوار یکی از بزرگترین سایت های انتشار و نمایشگاه در ایران است. سمت کاربر این سایت از چارچوب React استفاده می کند. در سمت سرور ، این وب سایت از چارچوب Node.js. استفاده می کند. این امر منجر به راندمان بالای بسیاری از ارتباطات بازیافتی و آسان بین کاربر و سرور شده است.


نتیجه گیری

Javascript به دلیل ویژگی های قدرتمند ، محبوب ترین زبان برنامه نویسی در سال 2018 شد.

بسیاری از شرکت های بزرگ در سراسر جهان از کتابخانه ها و چارچوب های این زبان استفاده می کنند. در این مقاله سعی کرده ام تعدادی از این شرکت ها را ذکر کنم.

در صورت داشتن نظرات ، احساس راحتی کنید!

(به لطف گل فرهمند)

محمد رضا افشارنژاد
جمع بندی عالی
کاری جالب انجام دهید


مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا