سهام انویدیا


اگرچه اپل امروز بار دیگر به یک شرکت 3 تریلیون دلاری بر اساس ارزش بازار تبدیل شد؛ بااین حال، کمپانی انویدیا با یک رکوردشکنی و عبور از سهام اپل، به ارزش بازار 3.01 تریلیون دلار رسید و جایگاه دوم با ارزش ترین برندهای جهان پس از مایکروسافت با ارزش 3.15 تریلیون دلار را کسب کرد.

سهام انویدیا

براساس گزارش CNBC، انویدیا نه تنها امروز برای اولین بار از مرز 3 تریلیون دلار عبور کرد، بلکه از اپل پیشی گرفت و پس از مایکروسافت به دومین شرکت ارزشمند جهان تبدیل شد. قیمت سهام انویدیا در طی سال گذشته بیش از سه برابر شده است، زیرا تقاضا برای تراشه های سرور هوش مصنوعی (AI) این شرکت رو به افزایش است.

از آنجایی که انویدیا با چیپ پرچمدار H100 خود بر بازار هوش مصنوعی تسلط دارد، ارزش سهام این شرکت به افزایش خود ادامه می دهد. انویدیا در می 2023 به یک شرکت 1 تریلیون دلاری تبدیل شد، سپس در فوریه سال جاری مرز 2 تریلیون دلار را رد کرد که ارزش آن را از آمازون و آلفابت بیشتر کرد. در ماه می، انویدیا گزارش داد که به دلیل فروش تمام تراشه های خود، 14 میلیارد دلار سود کسب کرده است.

سهام انویدیا

سهام انویدیا

اپل در ژانویه 2022 به اولین شرکت 3 تریلیون دلاری جهان تبدیل شد و از آن زمان تاکنون چندین بار از این رقم عبور کرده است. بااین حال، این اولین بار است که اپل از سال 2019 به جایگاه سومین شرکت با ارزش جهان سقوط می کند.

انتظار می رود اپل هفته آینده در جریان کنفرانس 2024 WWDC، از استراتژی هوش مصنوعی خود رونمایی کند و شایعه شده است که iOS 18 دارای نسخه هوشمندتر سیری با یک مدل زبانی بزرگ (LLM) و بسیاری از ویژگی های جدید هوش مصنوعی دیگر است. اپل همچنین با OpenAI همکاری کرده است تا ChatGPT را در آیفون ادغام کند، اما اجرای دقیق آن هنوز مشخص نیست.

نظر شما درباره رسیدن ارزش بازار انویدیا به 3 تریلیون دلار و عبور از سهام اپل چیست؟

بفرست برای دوستات

دکمه بازگشت به بالا