عمومی

ریاضیات کرونا (ارائه کرونا از سیستم های پیچیده)


احتمالاً شما شنیده اید که جهان چقدر کوچک است. وقتی فردی را می بینید که به آن دو نفر فکر نمی کنید و یا متوجه آنها نیستید ، دوست ندارند ، این جمله به سرعت به ذهن خطور می کند. اما آیا جهان کوچکتر است؟ چه ارتباطی از # کورونا برای کوچک کردن جهان وجود دارد؟ با ما در ارتباط باشید تا دریابید که این داستان چیست.

آیا از نظریه فصل 6 شنیده اید؟ گفته می شود که هر دو نفر با 6 کارگزار آشنا (صمیمی) در ارتباط هستند. مثلاً من و همه در ایران را مثال بزنید: من کسی را می شناسم که کسی را می شناسد ، کسی که کسی را می شناسد ، کسی را می شناسد! من در اینجا می نویسم ، و آشنایی با شما یکی از نزدیکان این شخص است. اگر افرادی را که می شناسیم در نظر بگیریم ، ممکن است این تعداد از شش نفر کمتر باشد.

البته عدد 6 متوسط ​​است. این تعداد ممکن است برای دو نفر خاص 2 یا 10 باشد. تئوری شش درجه قطع ارتباط قبل از ظهور اینترنت مطرح شده است. اخیراً ، سرویس های اینترنتی و شبکه های اجتماعی اگر این اتصالات مجازی را در نظر بگیریم به طور متوسط ​​از این تعداد به حدود چهار نفر کاسته شده است. (توجه داشته باشید که همه اعضای زنجیره باید دوست باشند.) به عنوان مثال به تحقیق در فیس بوک مراجعه کنید.

کمی برگشت در سال 1998 ، دانکن وات و استفان استروژیتز یک مدل ویژه ریاضی و شبیه سازی گرافیکی شبکه جهانی کوچک اختراع کردند. شبکه ای که بیشتر نقاط به هم وصل نمی شوند ، اما به دلیل گروه ها و مراکز آنها ، تقریباً به راحتی به هر نقطه منتقل می شوند. این تعریف بسیار ساده و نادرست از این شبکه است. اگر می خواهید توضیحات فنی بیشتری را بخوانید ، شبکه جهانی کوچک را جستجو کنید.

https://www.complexityexplorer.org/
https://www.complexityexplorer.org/

اما به گروه ها و مراکز بازگردید. این مراکز در سراسر جهان افرادی هستند که با بسیاری از افراد و اعضای گروه های مختلف اجتماعی ارتباط برقرار می کنند. با گذشت زمان ، دنیای ما ارتباط بیشتری پیدا کرده است. هم فیزیکی و هم مجازی. نه تنها می توانید فقط با چند کلیک پیامی را برای تقریباً به هر کسی که به اینترنت در جهان متصل است ارسال کنید ، بلکه این سفر بیش از این هم شده است.

هزار یا حتی صد سال پیش را در نظر بگیرید. سفر آسان بود؟ هر کس در شهر یا دهکده خود زندگی می کرد و تعداد کمی از افراد به آن سفر می کردند. سفرهای طولانی و گاه بسیار خطرناک است. اما سفرهای روزانه ارزانتر ، سریعتر و ایمن تر می شوند. امروز در دنیایی بسیار متصل زندگی می کنیم. در کمتر از یک روز ، تقریبا می توانید به هر شهری در جهان برسید. فقط با تغییر برخی وسایل نقلیه به همین دلیل ، کارشناسان “سیستم های پیچیده” هشدار می دهند که قوانین دنیای امروز در رابطه با کنترل همه گیر ، مانند گذشته دهه ها نیست.

امروز این را می بینیم زیرا # کورونا به تدریج در کشورهای جهان شرکت می کند. این جایی است که می توان دلیل تمرکز روی قرنطینه در روزهای اولیه ، ممنوعیت پرواز و محدودیت های ارتباطی شدیدتر را درک کرد. امروز جرقه ای در گوشه انبار به سرعت در همه جا فوران می کند.

این همه چیز نیست نه تنها کشورها و شهرها بیش از گذشته با یکدیگر ارتباط دارند ، بلکه اتفاق دیگری رخ می دهد. تقریباً در سرتاسر جهان شهرهای بزرگتر و بزرگتر شده و افراد بیشتری را به خود جذب می کند. ساکنان شهری رشد می کنند و شهر برای اهالی ساکن یک آهنربا است. ممکن است بپرسید چرا؟ تحقیقات نشان می دهد هرچه شهرها در اندازه بزرگ شوند ، اغلب بهتر هستند. درآمد سرانه و ثروت یک فرد متوسط ​​افزایش می یابد ، نوآوری افزایش می یابد و انرژی بیشتری نیز مصرف می شود. اما برخی از فراز و نشیب ها پیچیده است. به هر حال ، یکی از آنها سریعترین شیوع بیماری است.

جالب اینجاست که حتی یک نفر متوسط ​​که در شهرهای بزرگ قدم می زند نرخ بالاتری دارد. گویا شهرها بزرگتر و سریعتر می شوند. مانند گازهایی که دمای آن را بالا می برد ، ما سریعتر حرکت می کنیم و بیشتر برخورد می کنیم. برای رفتن! چه مکانی عالی برای انتشار ویروس ها است. به همین دلیل است که ما امروز متخصصان سیستم را می بینیم: بیماران را در تماس ، قرنطینه و مشکوک کاهش داده و کمتر مسافرت کنید.

همه این تلاش ها عبارتند از:

کاهش تعداد اتصالات.

کاهش زمان ارتباط مردم با یکدیگر.

3.3 حرکت بین گروه ها کاهش می یابد.

در اپیدمیولوژی ، عددی داریم به نام شماره باروری اولیه که توسط R0 نشان داده شده است. این عدد به ما می گوید که هر فرد متوسط ​​می تواند تعداد معدودی داشته باشد. به عنوان مثال ، اگر این عدد 1 باشد ، به طور متوسط ​​هرکسی تحت تأثیر شخص دیگری قرار می گیرد. هرچه این تعداد بیشتر باشد ، تأثیر این بیماری بر تعداد بیشتری از افراد و شیوع آن بیشتر می شود. مطمئن شوید که متوسط ​​هستیم. یعنی یک نفر می تواند 10 نفر دیگر را تحت تأثیر قرار دهد و نه یک نفر روی هر کسی تأثیر بگذارد. بنابراین ، میانگین به تنهایی رفتار ویروس را به طور کامل منعکس نمی کند.

https://en.wikipedia.org/wiki/Basic_reproduction_number
https://en.wikipedia.org/wiki/Basic_reproduction_number

برای ویروس کرونا ، سازمان بهداشت جهانی تخمین می زند که این تعداد بین 1.4 تا 2.5 باشد. البته سایر مقالات دارای عدد بالاتری از قبیل 3 هستند. کلیه مراقبت های بهداشتی و قرنطینه در سطوح مختلف کار می کنند تا این تعداد کمتر از 1 شود. تا زمانی که این تعداد از 1 بیشتر باشد ، ویروس رشد خواهد کرد. یعنی هر روز تعداد عفونتهای جدید به ویروس افزایش می یابد و تعداد مبتلایان آلوده به طرز چشمگیری افزایش می یابد.

در نتیجه ، در دنیای جدید و با گسترش همه گیر بیماری ، ما باید تعداد طبقه متوسط ​​و بعد اجتماعی خود را افزایش دهیم. سرعت زندگی شهری را کاهش داده و شعله گاز را در سطح شهر کاهش دهید تا ذرات کمتری بتوانند از بین بروند و از بین بروند. امیدوارم با حفظ همه این نکات بتوانیم جلوی توسعه تاج را بگیریم.

جهت دیدن مقالات بیشتردر مجموعه مطالب عمومی کلیک کنید 


منبع خبر: ریاضیات کرونا (ارائه کرونا از سیستم های پیچیده)

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا