روش مدیریت زمان SMART


اهداف هوشمند
اهداف هوشمند

سلام بر دوستانم.

خوب ، من به یک پست دیگر رسیدم تا بتوانم راهی برای مدیریت زمان در اختیار شما قرار دهم. در حقیقت ، این بحث مدت زمان زیادی طول کشید و تصمیم گرفتم هر روز بخشی را برای شما منتشر کنم.

نکته این است که بسیاری از دوستان ممکن است قبلاً این روش را بدانند ، بنابراین اگر تجربه ای با این روش دارند ، می توانند در بخش نظرات اظهار نظر کنند.

در واقع ، راه های درست و نادرست برای تعیین اهداف وجود دارد. اگر نتوانید اهداف خود را به روش صحیح تعیین کنید ، در آینده با مشکلاتی روبرو خواهید شد و ممکن است در بعضی موارد به خود بگویید. چی نوشتی؟

اگر اهداف خود را به روش درست تنظیم کنیم چه می شود؟ خوب ، باید بگویم که تنها مشکلی که شما دارید روشنایی و تاریکی آسمان است.

تنها دغدغه شما این است که چگونه بهتر وقت خود را برنامه ریزی کنم تا بتوانم در طول روز بهترین کار را انجام دهم.

توجه: در روزهای آینده تکنیک های مختلف مدیریت زمان را با شما در میان می گذارم تا فقط از شر ترس خود خلاص شوید. خیلی خوب

1 - Specific 2 - Meaningful 3 - Achievable 4 - Relevant 5 - Time-Based

1- در مرحله اول باید اهداف خود را تعریف کنید. شما باید بسیار مراقب این موضوع باشید. همانطور که در پست قبلی گفتم ، نگذارید چیزی در ذهن شما باقی بماند و آن را بنویسید ، خصوصاً اگر اهداف شما باشد ، و فکر می کنم اگر ننویسید ، به مرور زمان از اهداف خود دور خواهید شد. در مورد هر هدفی که می نویسید توضیح دهید و به خود بگویید ، خوب ، من در حال حاضر در مورد اهدافم روشن هستم. الان دقیقاً چه کاری باید انجام دهم؟ برای دستیابی سریع تر به هدفم ، برای رسیدن به هدفم ، چه برنامه ای باید انجام دهم؟

نه تنها می توانید یک نظریه یا ایده کوتاه داشته باشید بلکه باید در برنامه ریزی اهداف و پیگیری همه چیز نیز مراقب باشید.

می توانم به شما یک مثال بزنم: شما فقط نمی توانید بگویید که من می خواهم ثروتمند باشم ، شما نمی توانید بگویید که می خواهم وزن کم کنم. هدفی که تعیین کرده اید باید همه چیز را تعریف کند. به عنوان مثال ، مقدار دقیق پولی که می خواهید و محدودیت زمانی برای آن. وزن خود را چقدر دوست دارید؟ آن را بنویسید ، وزنی را که می خواهید بنویسید. مطمئن باشید که شما تا زمانی که تعیین کرده اید به هدف خود خواهید رسید. فقط مطمئن شوید که اهداف شما واقع بینانه هستند. به عنوان مثال ، این یک هدف غیر واقعی است (من سال آینده میلیونر خواهم شد.) هرچه بیشتر بتوانید اهداف خود را تعریف و تعریف کنید ، به اهداف خود نیز بهتر خواهید رسید.

2 – بسیاری از افراد فکر می کنند که M در کلمه SMART به معنای قابل اندازه گیری است. این درست نیست. در حقیقت ، نماد معنی است. اگر هدف معنی دار نباشد ، نمی تواند واقعیت یابد. شما اهداف خود را هنگام تنظیم آنها اندازه می گیرید و در وهله اول اندازه می گیرید. هدفی که می خواهید در مرحله آخر به آن برسید باید برای شما سودمند باشد و باید دلایل محکمی برای رسیدن به اهداف خود داشته باشید.

همیشه از خود بپرسید (من بارها و بارها بی نهایت گفتم) و همیشه بپرسید که چرا می خواهید به این هدف برسید؟ حالا هدف شما می تواند هر چیزی باشد. از خودتان زیاد سؤال کنید و تا زمانی که به جواب نرسید و پاسخی ننویسید ، به این سؤال پاسخ ندهید و برخی از دلایل محکم ممکن است خانواده ، آزادی ، عشق و غیره باشد.

3- اهدافی را که می توانید به دست آورید بنویسید. اصلاً در تعیین اهداف بزرگ هیچ مشکلی نیست ، آنها به اهداف نجیب گفته می شوند و در واقع این اهداف منجر به موارد بزرگ و بسیار مفید می شوند ، اما شما باید برای دستاوردهای کوچک خود انگیزه ایجاد کنید. با هر پیروزی جلو بروید و به نتایج بیشتری برسید. از این مورد برای خودتان استفاده کنید و آن را با تیم خود به اشتراک بگذارید. شما نمی توانید در یک سال میلیونر شوید که اقساط زیادی برای پرداخت آن دارید. اما می توانید پنج سال هدف خود را تعیین کنید و با تلاش و پشتکار زیاد تبدیل به یک میلیونر شوید.

ابتدا اهداف 12 ماهه را تنظیم کنید و از آنها شتاب بگیرید. سپس تعیین اهداف برای 2 ، 3 ، 4 ، 5 و حتی 10 سال شروع کنید. این نمودار به شما کمک می کند تا بدانید اکنون در کدام مرحله از زندگی خود هستید و حتی می دانید چه کاری انجام دهید.

4 – اهداف شما باید مربوط به زندگی شما باشد. اهداف شما باید با ارزشها و باورهای شما مطابقت داشته باشد. برخی افراد اهدافی را انتخاب می کنند که اصلاً با اعتقادات و ارزش های آنها مطابقت ندارد و آیا می دانید در آینده چه خواهد شد؟ شما همه چیز را رها می کنید ، تسلیم می شوید.

بنابراین همیشه سعی کنید افکار و ارزشهای خود را بشناسید و در این مسیر هدفی را تعیین کنید.

5 – اهداف هوشمند به صورت زمان بندی برنامه ریزی می شوند. یعنی دقیقاً زمانی که تاریخ رسیدن به این هدف را انتخاب می کنید. انتخاب زمان بسیار مهم است ، بنابراین حتماً این کار را انجام دهید.

به راحتی می توانید اقداماتی را انجام دهید که شما را به سمت این هدف سوق می دهد. می توانید هدف خود را به چند قسمت تقسیم کنید. به عنوان مثال ، شما می توانید شش ماه در روز ، هفتگی ، ماهانه یا حتی سه ماهه اهداف را تعیین کنید و فکر می کنم اهداف سه ماهه و شش ماهه در حال حاضر بدون نگرانی است. اما در مراحل بعدی بسیار مهم است.

پس از انجام این کار ، خواهید فهمید که تمرکز روی مراحلی که می کنید آسان است. برای این تکنیک ، حتماً از تقویم هایی مانند تقویم Google استفاده کنید و اهداف خود را در همه جا و زمان خود داشته باشید.

نظر خود را در مورد این تکنیک برای من بگویید. و اگر نتیجه ای از آن گرفتید ، آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. منتظر پست های بعدی باشید.

همچنین می توانید مرا در اینستاگرام و توییتر دنبال کنید و در صورت پیشنهادی به من اطلاع دهید.

اینستاگرام

توییتر



جهت دیدن مقالات بیشتردر مجموعه مطالب عمومی کلیک کنید 


منبع خبر: روش مدیریت زمان SMART

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا