روشنایی ال ای دی برای فضاهای عمومی

مزایای چراغ خیابانی LED

شاید بپرسید با وجود هزینه ی بیشتر در خرید اولیه چراغ ال ای دی نسبت به دیگر انواع، چرا بهتر است LED را  به جای برج روشنایی 24 متری انتخاب کنیم؟ انتخاب یک محصول حرفه ای باعث ایجاد تفاوت در روشنایی شما می شود. در زیر بهترین دلایل انتخاب این چراغ را بررسی کرده ایم. با چراغ خیابانی LED مصرف انرژی تا 80 درصد کمتر از برج روشنایی 30 متری است، میانگین صرفه جویی به دست آمده با استفاده از روشنایی LED حدود 93٪ در مقایسه با لامپ های رشته ای، 90٪ در مقایسه با لامپ های هالوژن، 70٪ در مقایسه با لامپ های متال هالید، 66٪ در مقایسه با لامپ های فلورسنت است.

  • خیابان های ایمن تر و امنیت بیشتر
  • با فناوری LED، ایمنی جاده را با تضمین بهترین راحتی بصری برای راننده و عابران پیاده افزایش می دهید.
  • چراغ LED، دوستدار محیط زیست

با تکنولوژی LED علاوه بر کاهش مصرف انرژی، انتشار دی اکسید کربن را کاهش می دهید. علاوه بر این، نوع توزیع نور محصولات ما آلودگی نوری را نیز کاهش می دهد.

بهینه سازی هزینه های مدیریت

چراغ خیابانی LED علاوه بر کاهش مصرف انرژی تا 80% دارای کارایی بهتر و طول عمر بالا می باشند به طوریکه در شرایط مطلوب بیش از ده سال کار می کنند. در نتیجه هزینه ی تعمیر و نگهداری کمتری را نسبت به چراغ های گازی یا رشته ای تضمین می کنند، زیرا جایگزینی دوره ای لامپ ها دیگر ضروری نیست. دمای رنگ چراغ خیابانی LED ما به رانندگان اجازه می دهد تا حضور عابران پیاده و موانع را راحت تر و در فواصل بیشتر نسبت به دمای رنگ های دیگر شناسایی کنند.

عدم وجود گازهای مضر و خطرناک

LED بر خلاف لامپ های فلورسنت و متال هالید، مواد سمی یا گازهای مضر برای سلامتی ندارد و در پایان عمر خود برای محیط زیست مشکلی ایجاد نمی کند.LED یک قطعه الکترونیکی است و نور ساطع شده از آن، بدون مادون قرمز (IR) و ماوراء بنفش (UV) می باشد. این موضوع علاوه بر اینکه برای سلامتی انسان بسیار مفید است از جذب حشرات به دور چراغ جلوگیری می کند، زیرا حشرات به نور ماورا بنفش جذب شده و دور آن تجمع می کنند. چراغ ال ای دی بسیار کمتر از چراغ های رشته ای و گازی گرما در محیط تولید می کنند.

بهترین و مناسب ترین پخش نور

بسیاری از چراغ های سنتی پخش نور نامناسبی دارند و پراکندگی نور ایجاد می کنند. این منجر به آسیب به محیط زیست و ایجاد آلودگی نوری می شود. منابع نوری که به سمت آسمان هدایت می شوند، در جهت گیری و رفتار پرندگان، تاثیر منفی دارد و آنها را آزار می دهد. پس توزیع نور نباید به سمت بالا منعکس شود.

عدم وجود مشکلات چراغ های قدیمی

چراغ های ال ای دی دارای نور شفاف تری هستند، بدون سوسو زدن، نوارهای گورخری، خاموشی و… . چراغ های ال ای دی عموماً از نظر اندازه کوچکتر هستند که امکان نصب آسان تر و زیبایی شناسی بهتر را فراهم می کند.

ارتفاع و فاصله نصب چراغ خیابانی

پایه ی چراغ خیابانی باید در ارتفاع مناسب نصب شوند تا سطح روشنایی کافی را ارائه دهند. ارتفاع پایه چراغ معمولاً بین 3 تا 15 متر متغیر است. ارتفاع و فاصله نصب پایه ها به اندازه انتخاب چراغ برای روشنایی صحیح خیابان ها، جاده ها و پیاده روها مهم است. وقتی چراغ در مکان مناسب نصب نشود، به نتیجه ی مطلوبی نخواهید رسید. ارتفاع پایه روشنایی که مورد استفاده قرار می گیرد به عرض منطقه ای که قرار است روشن شود مربوط می شود.

پایه های روشنایی با ارتفاع 3 تا 6 متر در پیاده روها و جاده های دوچرخه استفاده می شود. پایه های روشنایی 8 تا 10 متری در خیابان های باریک و جاده های فرعی ترجیح داده می شود و پایه چراغ های روشنایی به ارتفاع 10 تا 12 متر در بلوارها، مناطق تجاری و صنعتی وسیع استفاده می شود. از برج روشنایی 15 متری به منظور روشـنایی محوطه های وسـیع مانند پارکینگ ها، اســـکله ها و … با استفاده از نصب  پروژکــتور بر روی سبد با شکل های مختلف کاربرد دارند.

هنگامی که ارتفاع پایه چراغ خیابانی خیلی کم یا خیلی زیاد باشد، نقاط خیلی روشن و خیلی تاریک وجود خواهد داشت. فاصله بین پایه ها به ارتفاع هر پایه بستگی دارد. اگر ارتفاع پایه چراغ زیاد باشد، فاصله بین پایه ها نیز زیاد خواهد بود. تقریبا 2.5 تا 3 برابر ارتفاع هر پایه بین آنها قرار می گیرد. به عنوان مثال در پروژه هایی که از پایه روشنایی 6 متری استفاده می شود، می توان 15 تا 18 متر فاصله بین پایه ها گذاشت.

همچنین عواملی مانند محدودیت سرعت، تراکم ترافیک و میزان جرم و جنایت که کلاس روشنایی جاده را تعیین می کند، در تعیین ارتفاع پایه و فاصله بین پایه چراغ ها در نظر گرفته می شود. شدت روشنایی مورد نیاز و نوع توزیع نور چراغ خیابانی ال ای دی را نیز باید در تعیین ارتفاع پایه در نظر گرفت.

عرض خیابانی که توسط چراغ خیابانی LED روشن می شود تقریباً برابر با ارتفاع پایه چراغ است. به عبارت دیگر، یک چراغ خیابانی ال ای دی که بر روی یک پایه چراغ با ارتفاع 12 متر نصب می شود، می تواند یک جاده یا خیابان را با عرض 12 متر روشن کند. نصب پایه چراغ خیابانی ال ای دی در یک طرف خیابان برای روشن کردن خیابان های باریک کافی است. اما در خیابان های عریض تر، لازم است که پایه چراغ ها در دو طرف جاده (مقابل هم یا به صورت یک در میان) قرار دهیم.

قیمت و خرید چراغ خیابانی ال ای دی

روشنایی فضاهای عمومی فقط یک مسئله عملکردی و کاربردی نیست. نور خوب، زمانی که به درستی طراحی شود، به مردم کمک می کند راحت تر، پربارتر و ایمن تر زندگی کنند. فضاها را زیبا می کنند و محیط داخلی و خارجی را متحول می کند. تبدیل ایده ها به سیستم های روشنایی با تأثیرات عالی، مستلزم برنامه ریزی دقیق است که از شناسایی نقاطی که بیشترین نیاز به نور دارند، تا انتخاب ساختار پایه چراغ و نوع چراغ ها، از محاسبه روشنایی خیابان تا انتخاب بهترین پایه ها برای نورپردازی مناطق عمومی بیرون از منزل، مانند پمپ بنزین، بایستی در نظر گرفته شوند. سیستم های روشنایی LED یک انتخاب رایج در این نوع کاربردها هستند، زیرا آنها لیستی طولانی از نکات مثبت و انعطاف پذیری زیاد حین استفاده را تضمین می کنند.

مزایای بهره گیری از روشنایی LED

اصطلاح “LED” مخفف “Light Emitting Diode” و به معنای “دیود ساطع کننده نور” است.
دیودهای ساطع کننده نور یک مکانیسم عملیاتی بسیار ساده دارند: آنها از توانایی برخی مواد نیمه هادی برای تولید فوتون از طریق پدیده گسیل خود به خود در هنگام عبور جریان الکتریکی بهره می برند.

چراغ های LED نسبت به نورپردازی سنتی مزایای زیادی دارند:

  • مدت زمان و عمر بسیار طولانی تری دارند، تا 50٫000 ساعت.
  • راندمان انرژی بیشتر و هزینه های نگهداری کمتر را تضمین می کنند.
  • در ولتاژ بسیار کم و همچنین در دمای پایین کار می کنند.
  • به سرعت روشن می شوند.
  • تشعشعات IR یا UV ندارند و یا حاوی جیوه نیستند.
  • گرمای بسیار کمتری تولید می کنند و در نتیجه ایمنی بیشتری برای کاربران ایجاد می کنند.
  • در رنگ های مختلف موجود هستند: سفید گرم، سفید طبیعی یا خنثی و سفید سرد، و همچنین تمام سایه های میانی.

کاربرد روشنایی ال ای دی در فضاهای عمومی

یک سیستم روشنایی مناسب برای اطمینان از ایمنی افرادی که از فضاهای عمومی استفاده می کنند، به ویژه در مورد پارکینگ ضروری است. نه تنها برای موارد پشتیبانی از کاربران در جهت گیری در حین حرکت، بلکه به دلایل کاملاً عملی، مانند این واقعیت که دوربین های نظارتی تنها با دید مطلوب مفید خواهند بود. نیاز به بهره وری انرژی، کاهش تأثیر بر محیط زیست و انعطاف پذیری حین استفاده منجر به استفاده روزافزون از فناوری و محصولات ال ای دی شامل برای پارکینگ های سرپوشیده می شود.
علائم، وسایل نقلیه، خطوط، ورودی ها، آسانسورها و پله ها به خصوص در مواقع اضطراری باید به وضوح قابل مشاهده باشند. به طور مشابه، در مناطق شهری، روشنایی به طور فزاینده ای جایگزین معتبری برای لامپ های خیابانی قدیمی در نظر گرفته می شود. این چراغ ها هنگامی که با روشنایی خوب در سایر فضاهای عمومی مرتبط با شبکه جاده ای مانند پمپ بنزین ها ادغام شود، احساس ایمنی بیشتری را برای کاربران تضمین می نماید.

دکمه بازگشت به بالا