در دبی کجا برویم؟

دبی ثروتمندترین شهر در امارات متحده عربی است این شهر سرشار از بیابان های وسیع و زیباست که امروزه با وجود ساختمان های مرتفع، معماری مدرن و مراکز خرید مجلل، به یکی از امیرنشینان و بندری برای تجارت و گردشگری تبدیل شده است. به همین دلیل مسافران زیادی هرساله به این شهر برای تفریح و انجام معاملات بزرگ سفر می کنند. جاذبه های گردشگری دبی بی شمار است و بی شک نمی توان با یک بار سفر کوتاه به این شهر از تمامی آن ها دیدن کرد منتها با شناختن جاذبه های گردشگری دبی، می توان یک برنامه مفرح ریخت تا بتوان در یک زمان کوتاه بیشترین لذت را برد.

 از جاهای تفریحی دبی

در متن زیر به 30 تا از جاهای گردشگری جذاب شهر دبی اشاره شده است. پیشنهاد ما به شما مسافر محترم قبل از اقدام سفر به دبی مطالعه این مقاله می باشد تا به راحتی در ایالات متحده عربی به گشت وگذار بپردازید. جاهای دیدنی دبی عبارت اند از:

 مدینه جمیرا

در کنار مدینه جمیرا سه کیلومتر مسیر آبی زیبا قرار دارد که به 50 رستوران و بار مجهز است و مسافران می توانند سوار قایق های چوبی سنتی شوند و به مدینه جمیرا بروید. سازه این ساختمان شبیه دژهای عربی قدیمی است. هتل های موجود در آن مثل القصر، مینا السلام و النسیم هستند علاوه بر این  هتل ها مسافران می توانند در ویلاهای الملکیه و کوشک های Al Masyaf مدینه جمیرا اقامت کنند. تعداد اتاق های داخلی زیاد است؛ اما زیاد جلب توجه نمی کنند. در مدینه جمیرا بازاری به سبک بازارهای قدیمی عربی ساخته شده که مناسب خرید سوغاتی از دبی است.

 مسجد جمیرا (Jumeirah Mosque)

زیباترین مسجد شهر دبی مسجد جمیرا واقع در بزرگراه جمیرا است. این مسجد یکی از آثار جذاب معماری اسلامی و شبیه به مسجد الازهر قاهره اما 8 برابر بزرگ تر از آن است. این مسجد در اواسط دوران خلافت فاطمیان ساخته شده و دو مناره  با تزئینات سنگی ظریف دارد که مخصوصاً شب ها وقتی با نورافکن  روشن می شوند، بسیار زیبا و دیدنی هستند.

 ساحل جمیرا (Jumeirah Beach)

این ساحل شبیه به یک نوار سفید شنی زیبا در کناره دریا کشیده شده که معمولاً اولین مقصد ساحلی توریست های دبی است. ازآنجاکه در این ساحل زیبا هتل های زیادی قرار دارند، این ساحل به یکی از جاهای دیدنی دبی و ازجمله مکان های اقامتی محبوب گردشگران تبدیل شده است. امکانات رفاهی ساحل جمیرا ازجمله صندلی های حمام آفتاب، رستوران ها و مراکز ورزش های آبی و امکانات ورزش جت اسکی است.

از طرفی غرفه ام الشیف واقع در چندقدمی ساحل جمیرا است که در سال 1955 به عنوان اقامتگاه تابستانی شیخ رشید بن سعید آل مکتوم، از بلوک های مرجانی و گچ و با دکوراسیونی الهام گرفته از طبیعت ساخته شد، این اقامتگاه درک بهتری از شیوه زندگی پرطرف دار حاکمان دبی را برای مسافرین فراهم می کند. باغ این بنا دارای سیستم آبیاری عربی و نخل های برافراشته خرماست.

 جزیره نخل دبی

مجمع الجزایری در نزدیکی سواحل دبی به نام The World از چندین جزیره مصنوعی که شبیه نقشه جهان طراحی شده اند، تشکیل شده است. با پوشش تقریباً 232 کیلومتری خط ساحلی، در مجموع 260 جزیره وجود دارد که در هفت مجموعه گروه بندی شده اند که نشان دهنده قاره های مختلف است. جزایر در جهان به نام کشورها، شهرها، مناطق و حتی شخصیت های مشهوری نام گذاری شده  و جزء محبوب ترین جاهای دیدنی دبی است.

 برج خلیفه (Burj Khalifa)

برج خلیفه یکی از برجسته ترین سازه ها و جاهای دیدنی دبی است که با 829 متر ارتفاع، مرتفع ترین آسمان خراش جهان و مشهورترین مکان در شهر دبی شناخته می شود. ساخت این برج در سال 2004 شروع شد و در سال 2010 به پایان رسید. بالارفتن از این برج بلند و دیدن مناظر شهر دبی از طبقه صد و بیست و چهارم (سکوی مشاهده بیرون برج) این سازه غول پیکر برای هر گردشگری جذابیت های خاص خود را دارد.

چرا اجاره خودرو در دبی به صرفه است ؟

رانندگی در دبی به عنوان ساده ترین روش برای رفت و آمد شهری محسوب می شود. با توجه به قیمت ارزان سوخت در امارات، هزینه سفر با ماشین شخصی بسیار ارزان است. با این حال تراکم ترافیک در دبی شاید کمی رانندگی را برای شما سخت کند. اما، نکته ای که در این میان حائز اهمیت است، هزینه بالای تاکسی و اتوبوس های شرکت واحد می باشد. از طرفی منتظر ماندن برای آمدن

یکی از مهم ترین سوالاتی که برای بسیاری از توریست ها و گردشگران ایجاد می شود، این است که آیا هزینه اجاره خودرو در دبی مقرون به صرفه است؟ همانطور که می دانید، گردشگری هزینه های بسیار بالایی دارد. بنابراین، هزینه حمل و نقل و جابجایی باید کاملا مقرون به صرفه باشد. خوشبختانه قیمت بنزین و هر نوع سوخت دیگری در امارات بسیار پایین است. بنابراین هزینه رنت ماشین در دبی و حمل و نقل با ماشین شخصی، بسیار پایین تر از هزینه تاکسی  خواهد بود. به طور کلی، هزینه تاکسی و اتوبوس های شرکت واحد در دبی بالاست و بخش زیادی از بودجه سفر شما را پوشش خواهد داد.

تنها چالشی که ممکن است بعد از اجاره خودرو و ورود به دبی با آن روبرو شوید، ترافیک بالا در این شهر است. اگر جنبه های اقتصادی را کنار بگذاریم و این مسئله را از جنبه های دیگر مورد بررسی قرار دهیم، باز هم به همین نتیجه خواهیم رسید. به عنوان مثال گردشگران بدون اجاره خودرو، باید مدت زیادی برای گرفتن تاکسی و جابجایی منتظر بمانند. هوای این شهر در برخی ساعات روز بسیار گرم است و شرایط را برای شما سخت تر خواهد کرد.

بنابراین مناسب ترین روش برای حمل و نقل در دبی، اجاره خودرو هاچبک در دبی با راننده یا بدون راننده است. یکی از بهترین تفریحات مردمان بومی این شهر، این است که ساعت ها در بزرگراه های فوق العاده و مدرن رانندگی کنند. تمامی بزرگراه ها یا جاده ها به بهترین شکل ممکن و با استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا ساخته شده اند. شما نیز می توانید با رنت ماشین در دبی، از این لذت بهره مند شوید و تجربه خوبی از سفر خود بدست آورید.

نحوه اجاره خودرو در دبی

روش های مختلفی برای اجاره خودرو در دبی وجود دارد.  بهترین روش برای رنت خودرو در دبی، جستجوی سایت های رنت خودروی معتبر ایرانی است. یکی از مهمترین مزایای اجاره خودرو از سایت های ایرانی، این است که به متقاضیان اجازه می دهد به زبان فارسی و به راحتی با تیم پشتیبانی مجموعه صحبت کنند. بسیاری از سایت های اجاره خودرو در دبی یا امارات، خدمات خود را به زبان عربی و انگلیسی ارائه می دهند.

همین مسئله ممکن است مردم را به اشتباه بیندازد یا شرایط را برای آن ها سخت کند. بنابراین پیشنهاد می کنیم برای کرایه خودرو به سایت های ایرانی مراجعه کنید. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که سایت مورد نظر شما باید اعتبار و سابقه کار بالایی داشته باشد. به عنوان مثال، کاسپین رنت یکی از معتبرترین و قدیمی ترین وب سایت های، رنت خودرو است. این مجموعه در تعداد زیادی از کشورهای حاشیه خلیج فارس دارای شعبه است. همچنین یک شعبه کاملاً مستقل برای دارد. بنابراین، کاربران ایرانی به راحتی می توانند در کشورهای همسایه از خدمات اجاره خودرو این مجموعه بهره مند شوند و سفر لذت بخشی داشته باشند.

 

دکمه بازگشت به بالا