تک گویی یا مونولوگ چیست

شاید تک گویی یا مونولوگ یکی از دشوارترین فعالیت ها در هنر نمایشی و سینما باشد. در تئاترهای حرفه ای عموما ما شاهد این هستیم که بازیگر با استعداد صحنه برای لحظه ای تنها روی صحنه ظاهر شده و دیالوگی را که به صورت شعر، درد و دل، یا بیان داستانی است را به تنهایی و رو به جمعیت حاضر بیان می کند و باعث می شود که احساسات مختلفی در حضار به وجود آید. آموزش تک گویی یا مونولوگ نیز یکی از دشوارترین مراحل آموزش بازیگری است که تنها در سطح حرفه ای امکان پذیر است؛ به خصوص اگر بحث آموزش بازیگری به کودک در میان باشد، آموزش مونولوگ دشوارتر هم خواهد بود.

برا ی همین است که آموزشگاه بازیگری کودک و نوجوان بارانا با استفاده از بهترین مربیان آموزش بازیگری کودک و به کارگیری جدیدترین متدهای آموزشی سعی دارد که آموزش تک گویی یا مونولوگ را برای کودک شما بسیار ساده کند. به همین دلیل اگر قصد دارید یک دوره بسیار حرفه ای بازیگری را برای کودک خود در تابستان تدارک بچینید، آموزشگاه بارانا پذیرای شما خواهد بود. این آموزشگاه جزو بهترین آموزشگاه های بازیگری کودک است که فعالیت خود را از سال 1395 با مدریریت خانم آرزو لطفی آغاز کرده است.

آموزش بازیگری کودک بارانا

در دوره آموزش بازیگری کودک بارانا طی یک سری مراحل به کودک شما آموزش هایی داده می شود که بتواند در مسیر حرفه ای بازیگری با روش اصولی و درست رشد کند و درنهایت به یکی از بازیگران حرفه ای و درجه بالا تبدیل شود. در این دوره آموزشی آن چه در ابتدا انجام می شود، یک تست بازیگری است که توسط مربیان و کارشناسان بسیار با تجربه و حرفه ای آموزشگاه بازیگری کودک بارانا از کودک شما گرفته می شود تا مشخص شود استعداد او چقدر است و چطور می تواند در این مسیر گام بردارد. البته این تست استعداد در شرایطی بسیار استاندارد از کودک شما گرفته می شود تا احساس اضطراب نکند و بتواند استعدادش را بروز دهد.

بعد از انجام تست، نوبت به منتورینگ کودک شما و قرار دادن وی در مسیر آموزشی می رسد که البته در پایان این مسیر استعداد وی پرورش یافته و به بازیگر قابلی تبدیل خواهد شد. این مسیر از سطوح ابتدایی آموزش بازیگری آغاز شده و در پایان با اجرای چند نمایش گروهی در ارگان ها و سازمان های دولتی و خیریه به پایان می رسد طوری که دیگر کودک شما با رسیدن به پایان ثابت خواهد کرد که بازیگری بسیار حرفه ای است و اکنون نوبت پا گذاشتن در مسیر حرفه ای بازیگری است.

کلاس های مقدماتی بازیگری کودک

در کلاس های مقدماتی آموزش بازیگری کودک بارانا، ابتدا یک سری اصول اولیه در ارتباط با چگونگی آماده کردن بدن برای اجرای نقش، راه هایی برای غلبه بر استرس حضور در جمع، تقویت مهارت ارتباط موثر با دیگران و… به کودک شما آموزش داده می شود که البته پیش نیاز ورود او به دوره حرفه ای محسوب می شود. همچنین در این دوره مقدماتی مربیان آموزشگاه بارانا هر لحظه مسیر رشد کودک شما را رصد می شود و با دادن بازخوردهای مناسب این مسیر را جهت دهی می کنند. همچنین در کلاس های مقدماتی از متدهای جدیدی برای ریلکس کردن بدن کودک استفاده می شود که در نوع خود بی نظیر هستند و جزو متدهای بسیار پیشرفته ای محسوب می شوند.

کلاس های متوسطه بازیگری کودک

در دوره متوسطه آموزش بازیگری کودک بارانا، نوبت به آموزش اکت می رسد. در این سطح از آموزش بازیگری، آنچه بیش از همه اهمیت دارد این است که کودک شما بتواند نقش های مختلف را بازی کند و درنهایت آن نقشی که برای آن ساخته شده را بیابد و با تقویت خود در ایفای نقش مربوطه، توانایی های بازیگری خود را افزایش دهد. برای همین در این دوره به کودک شما چطور بازی کردن نقش در میان دیگر کودکان آموخته می شود. یعنی کودک شما با درگیر شدن در یک ارتباط گروهی خواهد آموخت که چگونه نقش خود را در میان نقش های دیگر به خوبی اجرا کند. مهارت های افزایش اعتماد به نفس و تقویت ارتباط موثر با دیگران که در سطح مقدماتی آموزش داده می شود در این مرحله به کمک کودک شما می آید و او را در این مرحله رو به جلو می برد.

کلاس های حرفه ای بازیگری کودک

در دوره نهایی آموزش بازیگری کودک بارانا، نوبت به آموزش های سطح حرفه ای می رسد که البته تمرین مونولوگ یا تک گویی متعلق به این دوره است. در این سطح کودک شما توانسته نقش خود را بیابد و به خوبی از پس ایفای آن در حضور دیگر نقش ها برآید. برای همین آموزشگاه بارانا در این مرحله اقدام به برگزاری نمایش های حضوری با استفاده از کودک شما و هم دوره ای های او می کند تا آن ها بتوانند کار بازیگری در حضور دیگران را به خوبی آموخته و به صورت حرفه ای آن را اجرا کنند. اجرای این نمایش ها باعث پخته شدن کودک شما در ایفای نقش خواهد شد و به نوعی می توان آن ها را تمرینی بسیار حرفه ای برای مرور کل آموزش هایی که در طول دوره آموخته شده است دانست.

آموزشگاه بازیگری بارانا راه ورود به پروژه های سینما و تلوزیون

در پایان دوره، از سمت آموزشگاه بازیگری بارانا به کودک شما یک مدرک حرفه ای بازیگری داده می شود که نشان دهنده این خواهد بود که او صلاحیت ورود به سطح حرفه ای و اجرای پروژه های جدی سینمایی و سریالی را دارد. این مدرک مورد تایید وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی است و برای همین اعتبار بسیار زیادی دارد. کودک شما در آینده حرفه ای خود با داشتن این مدرک خواهد توانست برای ورود به پروژه های جدی سینمایی و سریالی با اعتماد به نفس کامل اقدام کند و راه خود را در این مسیر آغاز کند. با این حال راه جذاب تری هم از سمت آموزشگاه بارانا برای ورود کودک شما به پروژه های جدی سینمایی و سریالی فراهم شده است.

آیا می دانستید که بازیگرانی به نام بابک ملک زاده، پرهام رحمانی، علی دلیر، کیارش تاتار، لیانا فرجی و بنیتا افشاری از هنرجویان با استعدادی بوده اند که توسط آموزشگاه بارانا کشف شده و استعداد آن ها برای حضور در سریال افعی پرورش یافته است؟ چرا کودک شما جزو کسانی نباشد که در انتها توسط آموزشگاه بارانا به یک پروژه جدی سینمایی یا سریالی معرفی شود؟ آموزشگاه بارانا قادر است در پایان دوره، کودکانی را که استعداد مناسبی در بازیگری دارند به پروژه های جدی سینمایی و سریالی معرفی کند که البته راه بسیار مناسبی برای آغاز فعالیت حرفه ای در بازیگری برای کودک شما خواهد بود.

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا