تهیه نقشه دوبلکس | تهیه نقشه آپارتمان سه خوابه | تهیه نقشه ساختمان

تهیه نقشه دوبلکس | تهیه نقشه آپارتمان سه خوابه | تهیه نقشه ساختمان

برای تهیه نقشه ساختمان، باید به ترتیب طراحی پلان ها را پیش ببریم تا طراحی نقشه به شکل درست و دقیق و به بهترین نحو انجام شود. تهیه نقشه دوبلکس و نقشه ویلا معمولا از بزرگترین چالش هایی است که پیش روی هر طراح و معماری قرار دارد. زیرا باید کاملا توجه شود که چینش فضا به گونه ای رقم بخورد که از انواع فضا، بیشترین بهره وری و استفاده شود.

حتما در تهیه نقشه ساختمان مخصوصا نقشه دوبلکس که بسیار مدرن و شیک است به محل قرار گرفتن وسایلی مثل مبلمان و تلویزیون، کابینت و نحوه چینش سایر وسایل به خوبی دقت کنید. زیرا تمامی این موارد باید در نمونه پلان ها که به شکل سه بعدی طراحی شده، به خوبی رعایت شوند و جای گذاری شده باشند. با کمک این نقشه های سه بعدی شما عزیزان دید بهتری نسبت به ساختمان خواهید داشت.

بهتراست که برای تهیه نقشه ساختمان و نقشه ویلا دلخواه خود از طراحان ماهر در شرکت های حرفه ای مثل آرین پاراکس کمک بگیرید تا از صرف هزینه های زیاد جلوگیری به عمل آورید. کارشناسان خبره این شرکت با راهنمایی های دقیق و مناسب به شما کمک خواهند کرد تا بر اساس نیازها و خواسته هایتان، بهترین نقشه ساختمان را داشته باشید.

بر اساس معیارهای شما برای تهیه انواع نقشه، تمام جزئیات فضاهای داخلی به خوبی نمایش داده می شود. تعداد هر یک از قسمت ها و ماهیت هریک از آنها، همچنین نحوه عملکردشان به صورت دقیق تعیین می گردد. برای تهیه نقشه ساختمان از این جزئیات جهت استفاده کاربر پرینت گرفته می شود. همچنین فایل نقشه هم در اختیارتان قرار می گیرد. قبل از انجام دادن هرگونه اقدامی لطفا موقعیت و دسترسی و طول و عرض زمین را طبق نقشه بررسی نمایید.
در تهیه نقشه ساختمان باید کلیه مراحل با دقت نظارت شده و کاملا مهندسی ساز باشد. طراحی و تهیه نقشه ساختمان باید به گونه ای باشد که بالاترین حد رفاه، آسایش و آرامش را برای تمام ساکنان فراهم آورد. بنابراین طراح و معمار باید در جهت بهینه سازی نقشه گام بردارد و در آخر طرح نهایی را به گونه ای در نظر بگیرد که وسیع و کاربردی باشد.

قیمت انواع نقشه

برای اطلاع از قیمت انواع نقشه دوبلکس، نقشه آپارتمان سه خوابه و نقشه ویلا، فقط کافی است تا طبق تعرفه نظام مهندسی شهر مد نظرتان قیمت را در زیربنای ساختمان ضرب نمایید. حالا هزینه های طراحی نما را نیز به مبلغ قبلی اضافه کنید. مبلغ طراحی دکوراسیون داخلی را هم باید در نظر بگیرید. در نهایت می توانید حدود هزینه ها را به دست آورید. البته برای آگاهی دقیق از قیمت ها و هزینه ها می توانید با کارشناسان خبره شرکت نقشه کشی  و طراحی ویلا آرین پاراکس تماس بگیرید.

طراحی نقشه دوبلکس و نقشه آپارتمان سه خوابه

طراحی نقشه دوبلکس به نوعی است که اختلاف سطح میان قسمت های مختلف خانه وجود دارد. نقشه دوبلکس دارای دیزاین داخلی جذاب تری می باشد. به عنوان مثال در نقشه آپارتمان سه خوابه که به شکل دوبلکس طراحی شده باید از تمام فضا، بهترین کاربری و استفاده را داشته باشیم. موقعیت آشپزخانه، اتاق های خواب و سرویس های بهداشتی باید بر اساس متراژ زمین در بهترین موقعیت قرار گیرد.
تمام مراحل طراحی نقشه دوبلکس و نقشه آپارتمان سه خوابه به این شکل است که اندازه و ابعاد هر یک از بخش های ساختمان بر طبق کاربرد آن و اسباب و وسایلی که باید داخلش قرار بگیرد تعیین می گردد. به این ترتیب ابتدا باید هر بخش و ملزومات آن به صورت کامل برآورد شود. در مرحله بعد با مد نظر قرار دادن کاربری بخش مورد نظر و میزان مساحتی که برای تهیه نقشه ساختمان در اختیار داریم، یک اندازه مشخص به آن بخش اختصاص دهیم.
در نقشه آپارتمان سه خوابه، یک آشپزخانه و دو سرویس بهداشتی، همچنین یک و برخی اوقات دو حمام و یک بخش نشیمن و قسمت پذیرایی مد نظر قرار داده می شود. علاوه بر این تراس و پله های ورودی، پارکینگ و محوطه بیرونی هم مورد توجه قرار می گیرد. البته در نقشه دوبلکس پله های داخل خانه هم در نظر گرفته می شود.
مراحل طراحی نقشه دوبلکس به گونه ای است که به خاطر وجود پله در خانه، بخش هایی که عمومی تر هستند و استفاده بیشتری دارند مثل آشپزخانه و سالن پذیرایی در طبقه اول طراحی شده و اتاق ها در طبقه دوم گنجانده می شوند. معمولا آشپزخانه نزدیک نشیمن طراحی می شود که رفت و آمد به آن راحت باشد. سرویس بهداشتی و حمام هم در هر طبقه به صورت مجزا در نظر گرفته می شود.

 وضعیت قرارگیری اتاق خواب ها و پله ها در نقشه

معمولا در نقشه آپارتمان سه خوابه که دوبلکس هم هست، دو تا از اتاق خواب ها را در طبقه بالا و یک اتاق خواب را در طبقه همکف در نظر می گیرند. سرویس بهداشتی هم نزدیک ترین فاصله را با اتاق های خواب دارد. به این ترتیب نقشه دوبلکس بسیار کاربردی تری را داریم.
در نظر داشتن فضای مناسب برای قرارگیری اسباب و اثاثیه نیز بسیار مهم است. در اتاق خواب به جز محل قرارگیری تخت خواب، باید فضاهایی را هم برای سایر وسایل از جمله پاتختی و کمد، میز آرایش، میز تحریر و صندلی و غیره مد نظر قرار دهیم.
وضعیت قرارگیری پله ها در نقشه دوبلکس به متراژ زمین و سلیقه شما و طرح پیشنهادی بستگی دارد. عده ای پله های مارپیچی که در مرکز خانه قرار می گیرند را می پسندند. برای برخی دیگر نیز پله های ساده جذابیت بیشتری دارد. مدل و طرح پله ها معمولا بر طبق سبک و متریالی که در سایر بخش ها در نظر گرفته ایم انتخاب می شوند.

 نکات مهمی که در نقشه آپارتمان سه خوابه باید رعایت شوند

در نقشه آپارتمان سه خوابه باید روی چشم انداز به خوبی تمرکز شود. اتاق های خواب به گونه ای طراحی شوند که چشم انداز زیبا و جذابی از پنجره به نمای بیرونی داشته باشند. حریم خصوصی را هم در نقشه آپارتمان سه خوابه با در نظر گرفتن یک راهروی کوچک بین اتاق خواب ها و اتاق نشیمن و سایر فضاها به خوبی می توان رعایت کرد. به این صورت از دید مستقیم آشپزخانه و نشیمن به فضاهای عمومی و اتاق های خواب جلوگیری شده و باعث به وجود آمدن آرامش ساکنان خواهد شد.
نکته مهم بعدی برقراری ارتباط بین اتاق با فضای بیرون است. در نقشه آپارتمان سه خوابه از یک در برای اتاقی که رو به حیاط است استفاده می شود. همین روش موجب بزرگ تر نشان دادن این اتاق مرتبط با بیرون می باشد. در طبقات بالا هم طراحی یک بالکن که با یک درب به اتاق مرتبط است بهترین عملکرد را دارد.

ایده هایی برای نقشه آپارتمان سه خوابه

معماران و طراحان برای تهیه نقشه آپارتمان سه خوابه با انواع مساحت ها ایده های جالب و کاربردی دارند. برای به نمایش درآوردن طیف های گسترده که برای آرایش پلان های جذاب مورد نیاز است، نقشه آپارتمان سه خوابه بهترین گزینه به شمار می آید. در اختیار داشتن اتاق های کاملا مستقل برای فرزندان، یا اختصاص دادن یک اتاق به مهمانان از خصوصیت های خوب خانه های سه خوابه است.
در زمین هایی با مساحت های بزرگ می توان خانه های بزرگ را طراحی کرد که در هر اتاقش یک حمام وجود داشته باشد. در نقشه دوبلکس، این اتاق ها را در طبقه دوم در نظر می گیرند. اما در زمین هایی با مساحت های کوچک با کمک طراحان خبره می توان یک طراحی مدرن را انجام داد و از کلیه بخش های خانه نهایت استفاده را کرد. در مساحت های کوچک، دیگر در هر اتاق حمام مجزا در نظر گرفته نمی شود. فقط یک حمام در اتاق خواب اصلی تعبیه می شود.
یکی دیگر از حالت هایی که می توان در نقشه آپارتمان سه خوابه از آن استفاده کرد، حالت ال شکل می باشد. در این حالت به بهترین نحو ممکن می توان حریم خصوصی را ایجاد کرد. در حالت ال شکل می توان اتاق خواب ها را در قسمتی طراحی نمود که کنار بوده و در دید میهمانان قرار نداشته باشند.

 جمع بندی

برای جمع بندی به صورت خلاصه مراحل طراحی و تهیه نقشه ساختمان را برای شما عزیزان برشمردیم. این مراحل عبارتند از: انتخاب محل جانمایی پله، تفکیک انواع فضاهای عمومی و خصوصی از یکدیگر، جانمایی آشپزخانه و اتاق های خواب و حمام، انجام اصلاحات و ریزه کاری ها، مبلمان کردن پلان معماری.
این مراحل طراحی از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند و کارشناسان شرکت مهندسی آرین پاراکس – arianparax با دقت و حوصله ای که در این موارد دارند، به نتایج مطلوبی در تهیه نقشه ساختمان رسیده اند. بنابراین برای تهیه نقشه ساختمان ، نقشه ویلا، نقشه دوبلکس و نقشه آپارتمان سه خوابه باید با توجه به همین اصول پیش رفت.

دکمه بازگشت به بالا