تشخیص بیماری از روی لب

تشخیص بیماری های لب

فرم لب های شما می تواند اطلاعات بیشتری در مورد سلامت بدن شما به طور کلی ارائه دهد. در این مقاله در مورد پنج مورد از این اطلاعات صحبت خواهیم کرد.


  1. رژ لب جدید خود را دور بریزید

آیا لب های شما هم متورم شده است؟ استفاده از رژ لب احتمالاً علت اصلی این تورم است. اما دلایل دیگری نیز وجود دارد. تورم ممکن است در اثر آلرژی یا عدم تحمل ایجاد شود. در ابتدا لب ها بزرگتر از حد معمول به نظر می رسند و در نهایت این تورم ادامه می یابد.

اگر لب های شما از همان ابتدا متورم و متورم شد باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. در اغلب موارد، زمانی که آلرژی یا عدم تحمل علت اصلی تورم لب ها باشد، علائم دیگری مانند تورم چشم، خارش پوست یا کهیر وجود خواهد داشت.


  1. شما باید استیک بخورید

وقتی برای کاهش وزن روی یک رژیم سخت کار می کنید، ممکن است مقدار زیادی از مواد مغذی را از دست بدهید. در برخی موارد، این کمبود ممکن است روی لب های شما ظاهر شود. زمانی که لب‌هایتان سریع و ناگهانی خشک می‌شوند و ترک‌های دردناکی دارید، ممکن است دچار کمبود آهن، روی، ویتامین B3 یا ویتامین B6 شوید.

در چنین مواقعی، رژیم غذایی اغلب مقصر اصلی است، اما راه حل و درمان آن بسیار ساده است. فقط گوشت قرمز را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

آنها اغلب منبع آهن و روی هستند. اگر علاقه ای به خوردن گوشت قرمز ندارید، می توانید آهن، روی و ویتامین های B را در غذاهایی مانند سالمون، تخم مرغ و سبزیجات برگ سبز پیدا کنید.

برای اینکه خیالتان راحت شود بهتر است به متخصص مراجعه کنید و از کمبود غذا مطلع شوید. گاهی اوقات ممکن است به اندازه کافی گوشت یا چیزهای دیگر نمی خورید و ممکن است به مکمل ها نیاز داشته باشید.


  1. شما ممکن است دهان داشته باشید

یکی دیگر از دلایل ایجاد ترک های دردناک در گوشه های دهان، آبریزش دهان است. اگر شما هم به مسواک زدن عادت دارید، رطوبت دهان در هنگام خواب ممکن است در گوشه های دهان شما جمع شود و باعث عفونت قارچی شود.

قارچ هایی که در طول شب رشد می کنند، پوست گوشه های دهان را نازک می کنند که می تواند باعث ترک خوردن شود. اگر دندان مصنوعی باعث این مشکل شده است، باید فورا به پزشک مراجعه کنید.


  1. بدن شما به ورزش هایی مانند یوگا نیاز دارد

هنگامی که تحت استرس شدید هستید، تبخال (تبخال) می تواند روی لب های شما ظاهر شود. اگر واقعا خسته هستید و سخت کار می کنید؛ وجود این آسیب ها نباید شما را شگفت زده کند.

چنین مواردی می تواند نشانه ای از بیماری در سیستم ایمنی شما باشد. هنگام سرماخوردگی یا قاعدگی ممکن است تورم دردناکی روی لب های خود داشته باشید.


  1. زمان پر کردن بطری آب است

هوای سرد و خشک بیرون ممکن است باعث ایجاد ترک بر روی لب‌های شما نشود. در چنین مواردی خطر کاهش هیدراتاسیون داخلی بدن وجود دارد. اگر زمان زیادی را زیر نور آفتاب می گذرانید یا کمی آب می نوشید، بهتر است مصرف آب خود را افزایش دهید.


  1. تشخیص بارداری دهانی

اگرچه لب ها بهترین مکان برای تشخیص بارداری نیستند، اما ممکن است لب های شما با رشد گردن در دوران بارداری رشد کنند.

احساس خشکی لب ها و ترک خوردن لب ها به دلیل نیاز به آبرسانی بیشتر می تواند نشانه بارداری باشد. همچنین در دوران بارداری ممکن است لب های شما تیره تر از قبل باشد.

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا