بهترین سایت برای خرید باتری یو پی اس

دستگاه یو پی اس از جمله حساس ترین دستگاه های محافظ الکتریکی به شمار می رود و کارکرد درست و مناسب آن، به عوامل بسیاری بستگی دارد. باتری یو پی اس یکی از مهم ترین اجزای این دستگاه به شمار می رود و کیفیت آن، ارتباط مستقیمی با طول عمل دستگاه شما خواهد داشت.

اگر بیشترین بازدهی را از دستگاه یو پی اس خود می خواهید، باید برای خرید باتری آن دقت کافی را به خرج دهید. اما بهترین مرجع برای خرید باتری یو پی اس باکیفیت کجاست؟

بهترین سایت برای خرید باتری یو پی اس

خرید باتری یو پی اس باکیفیت، می تواند از بروز بسیاری از مشکلات ناخواسته جلوگیری کند. یکی از ساده ترین راه ها برای خرید باتری باکیفیت، خرید آن از مراجع قابل اعتماد است. در این زمینه، پیشنهاد ما به شما وبسایت تجهیز آرمان است.
اگر قصد خرید باتری یو پی اس دارید، تجهیز آرمان با بیشتر از 15 سال سابقه در این زمینه، می تواند در خدمت شما باشد. شرکت تجهیز آرمان پویان هونام (تاپکو) که در شیراز قرار دارد، می تواند مطمئن ترین فروشگاه اینترنتی برای خرید باتری یو پی اس، دستگاه یو پی اس و همین طور دستگاه استابلایزر باشد.
ارسال کالا به سرتاسر ایران، ارائه محصولات از بهترین برندهای اروپایی، آمریکایی و آسیایی، فروش با بهترین قیمت بازار و صد البته ارائه مشاوره رایگان به مشتریان، از جمله مهم ترین مزایای وبسایت تجهیز آرمان به شمار می رود. برای خرید باتری یو پی اس، می توانید همین امروز با کارشناسان تجهیز آرمان تماس بگیرید.

دستگاه یو پی اس چیست؟

دستگاه یو پی اس (UPS) یا منبع تغذیه بدون وقفه (Uninterruptible Power Supply) یکی از مهم ترین دستگاه های حفاظت الکتریکی به حساب می آید. اگر بخواهیم به ساده ترین زبان ممکن عملکرد این دستگاه را برای شما شرح دهیم، باید بگوییم که یو پی اس، در حقیقت دستگاهی است که می تواند جریان مورد نیاز دستگاه های الکتریکی را در زمان قطعی برق برای کاربر فراهم کند. از همین نظر می توان گفت که برای برخی از مشاغل و صنایع، اهمیتی حیاتی دارد.
دستگاه یو پی اس در داخل خود دارای یک باتری است که می توان ادعا کرد کل کارکرد دستگاه، بر پایه همین باتری داخلی است. به طور معمول، در زمانی که برق شهری وصل است، دستگاه یو پی اس باتری داخلی خود را شارژ می کند و در زمانی که برق شهری قطع می شود، دستگاه بر روی برق باتری سوییچ کرده و از آن برای تامین جریان مورد نیاز لوازم الکتریکی استفاده می کند. با خرابی باتری یو پی اس، عملکرد آن نیز به کل مختل خواهد شد.

انواع دستگاه یو پی اس

دستگاه یو پی اس انواع مختلفی دارد و هر یک از آن ها نیز ویژگی های خاص خودشان را دارند. هر یک از انواع دستگاه یو پی اس را برای کاربری های خاصی به کار می برند؛ مشورت با کارشناسان و متخصصان قبل از خرید، می تواند در انتخاب بهترین نوع دستگاه یو پی اس به شما کمک کند.  سه نوع اصلی دستگاه یو پی اس به شرح زیر است:

دستگاه یو پی اس آفلاین

ساده ترین نوع دستگاه یو پی اس است که در زمان قطع شدن برق شهری، بر روی جریان باتری سوییچ می کند. علاوه بر آن، در برخی مدل های پیشرفته تر می تواند به عنوان تثبیت کننده ولتاژ برق نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

دستگاه یو پی اس آنلاین

پیشرفته ترین نوع دستگاه یو پی اس که برای کاربری های حساس مورد استفاده قرار می گیرد، در این دستگاه اینورتر همواره در داخل مدارد فعال است و جریان تثبیت شده به صورت دائمی وارد مدار اصلی می شود.

دستگاه یو پی اس لاین اینتراکتیو

و سومین نوع دستگاه یو پی اس که ترکیبی از دو نوع قبلی به شمار می رود. در این دستگاه، اینورتر تنها در زمان قطعی برق در مدار فعال می شود و می تواند علاوه بر تامین جریان، به تثبیت و رفع نوسان نیز بپردازد.

نقش باتری در دستگاه یو پی اس

باتری را می توان مهم ترین بخش در دستگاه یو پی اس دانست. تمام عملکرد و ماهیت این دستگاه، به باتری آن وابسته است و بدیهی است که اگر باتری دچار مشکلی شود، عملکرد کل دستگاه نیز دچار اختلال خواهد شد. باتری دستگاه یو پی اس به طور معمول حدود 5 الی 15 دقیقه می تواند جریان مورد نیاز را برای لوازم برق متصل فراهم کند. این مدت زمان به شما فرصت کافی خواهد داد که از اطلاعات حیاتی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و همچنین دستگاه های حساس و حیاتی را به شکلی امن، خاموش نمایید.
بسته به کاربری و نیازهایی که دارید، توان و ظرفیت باتری یو پی اس می تواند متفاوت باشد. هراندازه که توان و ظرفیت باتری یو پی اس شما بیشتر باشد، مدت زمان تامین جریان برق توسط دستگاه بیشتر خواهد بود. به علاوه در این صورت می توان دستگاه های صنعتی و سنگین تری را نیز به یو پی اس متصل نمود.

انواع باتری یو پی اس کدام است؟

همان طور که یو پی اس انواع مختلفی دارد، باتری آن نیز متنوع است. هر یک از انواع باتری های یو پی اس نیز برای کاربری های خاصی مورد استفاده قرار می گیرند و ویژگی های منحصر به فرد خودشان را دارند. از جمله معروف ترین انواع باتری یو پی اس مورد استفاده در سال های اخیر، می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

باتری اسید سربی (lead–acid)

از قدیمی ترین انواع باتری یو پی اس است و بین 5 الی 10 سال طول عمر دارد. این نوع باتری خود دارای چند زیرمجموعه است:

باتری لید اسید (تر)

این باتری ها همان ساختار سنتی باتری را دارند و از دو میله الکترود مثبت و منفی قرار گرفته در محلول الکترولیتی ساخته شده اند.

باتری سیلد اسید (خشک)

نوع ساده تری از باتری های اسیدی است که نیاز به مراقبت کمتری دارد و امنیت آن بیشتر است. به همین دلیل بیشتر در کاربردهای اداری استفاده می شود.

باتری نیکل کادمیوم (nickel–cadmium)

از جمله باتری های سلولی به شمار می رود؛ قیمت خرید آن به دلیل تکنولوژی پیشرفته تری که دارد، معمولا گران تر است. ساختار این نوع باتری به این شکل است که میله هایی از جنس نیکل درون مایع الکترولیت پتاسیمی قرار گرفته است. سرعت شارژ این باتری ها بیشتر است.

باتری لیتیوم یون (lithium-ion)

از جمله جدید ترین باتری های دستگاه یو پی اس به شمار می رود و به سرعت نیز در حال همه گیر شدن است. این باتری به سرعت شارژ می شود و ظرفیت آن نیز معمولا از انواع دیگر باتری بیشتر است. از جمله انواع متداول باتری های لیتیوم یونی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  •  اکسید کبالت لیتیوم (LCO)
  •  اکسید منگنز لیتیم (LMO)
  •  اکسید کبالت منگنز لیتیم نیکل (NMC)
  •  فسفات آهن لیتیم (LFP)
  •    آلومینا کبالت نیکل (NCA)
  •  اکسید تیتانیوم لیتیوم (LTO)

دکمه بازگشت به بالا