بهترین برنامه کالری شمار چیست؟

کالری شمار چیست؟

اگر به فکر خرید و استفاده از دستگاه کالری شماری هستید، این مقاله را در مجله New Medical Content بخوانید. پائوما، پس از بررسی نحوه عملکرد آنها، نتایج یک مطالعه مهم در مورد دقت کالری را می خوانیم.

کالری شمار چیست؟

با پیشرفت تکنولوژی هر روز دستگاه های جدیدی برای نظارت بر سلامت بدن ساخته می شود. برخی از این دستگاه ها دارای ویژگی منحصر به فردی هستند، به عنوان مثال اندازه گیری ضربان قلب.

کالری شماری که معمولاً به شکل قطب نما انجام می شود، کالری مصرف شده را با اندازه گیری چندین شاخص بدن به همراه ویژگی های دیگر مانند ساعت و آب و هوا محاسبه می کند.

اندازه گیری کالری مصرف شده با اندازه گیری ضربان قلب، دمای بدن و اندازه گیری فعالیت بدن. دستگاه جدید می تواند میزان اشباع اکسیژن خون و حتی فشار خون را اندازه گیری کند.

چگونه کالری موجود در حساب خود را اندازه گیری می کنید؟

همانطور که گفته شد بسته به اینکه هر دستگاه چه چیزی را می تواند اندازه گیری کند، نحوه محاسبه کالری مصرفی دستگاه متفاوت است. به طور کلی، مبنای محاسبه کالری مصرفی بر اساس تأثیر ضربان قلب است. بنابراین، هرچه ضربان قلب و مدت زمان بیشتر باشد، کالری بیشتری مصرف می شود.

اندازه گیری سایر عوامل مانند فشار خون و دمای بدن به افزایش دقت محاسبات کمک می کند.

محاسبه کالری با دست چقدر دقیق است؟

امروزه استفاده از ابزارها و نرم افزارهایی که سطح فعالیت و سلامت عمومی انسان را رصد می کنند و به اصطلاح مانیتور می کنند رایج شده است. با این حال، استفاده از این ابزارها و نرم افزارها سلامت افراد را بهبود می بخشد. اما باید توجه داشت که آمار برخی از این ابزارها دست کم گرفته شده و چندان دقیق نیست.

برای اندازه گیری دقت این ابزار، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا هفت ابزار مختلف را بررسی کردند که دور مچ دست را اندازه گیری می کند، ضربان قلب و کالری سوزانده شده در حین ورزش را اندازه گیری می کند. متاسفانه نتایج این مطالعه صحت این مواد را مورد تردید قرار داد.

بهترین برنامه کالری شماری

جزئیات تحقیقات انجام شده روی دستگاه کالری شمار

محققان دقت هفت دستبند را بررسی کردند. این مطالعه بر روی 60 داوطلب شامل 31 زن و 29 مرد انجام شد که 7 ابزار به مچ دست داوطلبان بسته شد و میزان ضربان قلب و کالری سوزانده شده در حین راه رفتن و دویدن روی دو چرخ و استفاده از دوچرخه محاسبه شد. هر یک از این دستگاه ها

ضمناً وضعیت عملکرد قلب و ضربان قلب از طریق مانیتورینگ تخصصی قلب بررسی شد. میزان کالری سوزانده شده در طی هر یک از فعالیت های فوق با استفاده از کالری های خاصی محاسبه شد که بر اساس میزان اکسیژن و دی اکسید کربن ورودی و خروجی در طول تنفس محاسبه شد.

با استفاده از این دو ابزار دقیق و استاندارد ضربان قلب صحیح و میزان کالری سوزانده شده محاسبه شد. سپس نتایج دو روش مورد مقایسه قرار گرفت.

نتایج تحقیقات انجام شده بر روی کالری شمار

ضربان قلب اندازه گیری شده بسیار نزدیک به این دو روش بود و تنها 5 درصد تفاوت را نشان داد. با این حال، تأثیر میزان کالری سوزانده شده بسیار ناامیدکننده بود. بهترین محصول قاره 27 درصد و بدترین محصول 93 درصد با محصول واقعی تفاوت دارد!

یعنی نتایج کالری دریافتی حدود یک چهارم بیشتر از مقدار واقعی بود. به عنوان مثال، او 1000 کالری برای 1250 کالری سوزانده بود. و در بدترین حالت این واقعیت تقریباً دو برابر است که مثلاً محاسبه 1000 کالری سوزانده شده باید 2000 کالری باشد.

لازم به ذکر است که هفت کالری مورد استفاده در این مطالعات هرگز کالری سوزانده شده را کمتر از مقدار واقعی محاسبه نمی کند. زیرا رضایت مشتری برای آنها در اولویت است. در مورد ضربان قلب، وضعیت متفاوت است و دقت مواد بسیار بالاست. با این حال، نتیجه محاسبه شده ممکن است کمتر یا بیشتر از ضربان قلب واقعی باشد.

دلیل عدم تطابق نتایج چیست؟

محققان دانشگاه استنفورد معتقدند که هر یک از این هفت ماشین حساب کالری با استفاده از روش و الگوریتم خاصی، میزان کالری سوزانده شده را محاسبه می کنند. که مبتنی بر فرضیاتی در مورد وضعیت متابولیک انسان است.

متأسفانه، به نظر نمی رسد که این افکار با متابولیسم همه سازگار باشد. تفاوت های ژنتیکی و متابولیکی بین افراد، وضعیت شاخص توده بدنی (BMI) و سطح چربی چربی دلیل این تفاوت هاست.

در واقع، همه شرایط فیزیکی یکسانی ندارند. یک شاخص مهم برای میزان کالری سوزانده شده، میزان متابولیسم پایه است. در بدن هر یک از ما در حالت استراحت، به دلیل فعالیت اندام های مختلف بدن، کالری سوزانده می شود که به آن میزان متابولیسم پایه می گویند. این میزان در افرادی که کم تحرک و اضافه وزن دارند کمتر و در ورزشکاران بیشتر است.

همچنین میزان متابولیسم در حین کار به دلیل تفاوت در وزن، ژنتیک، سلامت و شرایط جسمانی در افراد مختلف متفاوت است. بنابراین، برای مثال، با یک فعالیت مشابه، مانند دویدن به مدت 20 دقیقه روی تردمیل، میزان کالری سوزانده شده برای هر فرد متفاوت است.

دقت-کالری-ابزار-دستی

پیام محقق برای مصرف کنندگان کالری چیست؟

پیام کوتاهی از سوی محققان که مخاطبان دریافت کردند این بود که با اطمینان به ضربان قلب اندازه‌گیری شده توسط ساعت و سایر دستگاه‌های نظارتی اعتماد کنند. با این حال، باید در مورد میزان کالری سوزانده شده کمی شک داشته باشید.

این امر به ویژه برای افرادی که به دلایل پزشکی نیاز به کاهش وزن دارند بسیار مهم است و آمار و نتایج کالری سوزانده شده را به پزشک خود گزارش می دهند.

هدف این مقاله هدر ندادن کالری و چربی و حساسیت کم به کالری دریافتی و سوزانده شده است. هدف تعیین دقت این مواد است. لازم به ذکر است که دسترسی به دستگاهی برای محاسبه دقیق میزان کالری سوزانده شده نه تنها دور از ذهن است، بلکه اکنون این امکان وجود دارد.

تنها مشکل این است که تولید این مواد هزینه کمتری نسبت به هزینه بالا دارد. از یک طرف، به نظر می رسد که برای به دست آوردن نتایج دقیق تر، این دستگاه ها باید با نیازهای کاربر مطابقت بیشتری داشته باشند.

با پیشرفت سریع تکنولوژی، امید است که کنفرانس کالری روی مچ دست با دقت بالا و قیمت مقرون به صرفه به زودی آغاز شود.

بهترین برنامه کالری شماری چیست؟

علاوه بر محاسبه‌گر کالری، برنامه‌ها و نرم‌افزارهای زیادی برای گوشی‌های رده بالا وجود دارد که میزان کالری مصرفی را چه به‌طور مستقل یا در ارتباط با حساب کاربری شما اندازه‌گیری می‌کنند. از بین این برنامه ها، Loose it و My fitness pal بهترین برنامه کالری شماری برای موبایل بر اساس امتیاز کاربران است.

این برنامه ها با وارد کردن اطلاعات شخصی شما مانند وزن، سن، قد، سطح فعالیت، رژیم غذایی روزانه و اطلاعاتی که از کالری شمار دریافت می کنند، کالری سوزانده شده را اندازه گیری می کنند.

پرسش و پاسخ

  1. کالری شمار چیست؟ اندازه گیری کالری ابزاری است که میزان کالری دریافتی را با اندازه گیری ضربان قلب، حرکت بدن و بسیاری از عوامل دیگر اندازه گیری می کند.
  2. محاسبه کالری با دست چقدر دقیق است؟ ابزارهای مختلف میزان کالری مصرفی را به روش های مختلف اندازه گیری می کنند و دقت آن یکسان نیست. به طور کلی می توان گفت که این ابزارها کالری مصرفی را بیشتر از مقدار واقعی اندازه گیری می کنند.
  3. بهترین برنامه کالری شماری چیست؟ بهترین برنامه کالری شماری برای تلفن همراه بر اساس رای آن را حل می کند و دوست من تناسب اندام.

هارینا

http://med.stanford.edu

https://www.freedieting.com

https://www.healthline.com

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا