انواع عینک کامپیوتر و موبایل که باید آن‌ها را بشناسید! (+معرفی 2 برند مطرح)

این روزها که همه متوجه شده اند که نور آبی و بنفش برای چشم چه ضررهای زیادی دارد، تصمیم گرفته اند که از عینک‌های طبی استفاده کنند، اما هر نوع عینک طبی می‌تواند مفید باشد؟ معلوم است که نه! در این مقاله قصد داریم با معرفی انواع عینک‌های کار با کامپیوتر و موبایل (+ 2 برند مطرح در این زمینه) به شما کمک کنیم که از سلامتی چشمان خود مراقبت کنید. با ما همراه باشید.ع

نور آبی چیست و آیا برای چشمان ما ضرر دارد؟

همه ما روزانه از دستگاه‌هایی استفاده می‌کنیم که به طور دائمی نور آبی و بنفش منتشر می‌کنند! مانند همین موبایل یا لپ تاپی که با استفاده از آن در حال مطالعه این محتوا هستید! نور خورشید منبع اصلی نور آبی است و مانند سایر رنگ‌های نور مرئی، در اطراف شما وجود دارد. نور آبی دارای طول موج‌های کوتاه با انرژی بالا است که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیست.  طول موج نورهای مرئی آبی و بنفش بین 400 تا حدود 500 نانومتر است که همانند نور ساطع شده از LED و LCD ‌های مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند، تلویزیون‌ها، کامپیوترها و تبلت‌ها، چراغ‌های LED و لامپ‌های فلورسنت است.

استفاده از این نوع نور در شب می‌تواند آسیب‌های زیادی برای مغز و چشمان ما به همراه داشته باشد! به طور خلاصه قرار گرفتن در معرض نور آبی و بنفش باعث سرکوب ترشح ملاتونین (هورمون تنظیم چرخه خواب و بیداری) می شود. علاوه بر این، منجر به سندروم چشم دیجیتال، خشکی و خستگی چشم، التهاب و درد چشم و سردرد می شود.

با توجه به اینکه ما انسان‌ها نمی‌توانیم از این نوع نورها استفاده نکنیم، باید به سراغ تکنولوژی برویم و از راهکارهای جذاب آن استفاده کنیم! یکی از جذاب‌ترین راه حل‌های این موضوع، طراحی و ساخت عینک‌های مخصوص کار با موبایل و کامپیوتر است که سعی داریم در این مطلب آن‌ها را معرفی کنیم و در نهایت با معرفی یک فروشگاه مرجع در این حوزه شما را برای خرید یک محصول با کیفیت راهنمایی کنیم.

انواع عینک مخصوص کار با کامپیوتر و موبایل

در ادامه شما را با دو نوع عینک مخصوص کار با کامپیوتر و موبایل یعنی عینک بلوکات و بلوکنترل آشنا می‌کنیم:

عینک مخصوص کار با کامپیوتر و کامپیوتر: عینک بلوکات

توانایی چشمان فرد برای تطبیق تمرکز بر اجسام دور و نزدیک نور آبی و بنفش به دلیل کوتاه موج بودن در مرکز شبکیه تجمع نمی‌کند، بلکه تجمع آن در جلو شبکیه اتفاق می‌افتد. از طرفی، نور آبی به راحتی پراکنده می‌شود و متمرکز نمی‌شود، بنابراین کنتراست کمتری برای چشم قابل مشاهده است و باعث فشار روی چشم‌ها می‌شود. این امر به ویژه بر افرادی تأثیر می‌گذارد که بیشترین استفاده را از صفحات هوشمند وسایل دیجیتالی دارند. زیرا مقادیر قابل توجهی نور آبی و بنفش ساطع شده را دریافت می‌کنند. بسیاری از مردم از قرمزی چشم، خستگی چشم، تاری دید و سردرد در حین یا بعد از استفاده از تجهیزات دیجیتال رنج می‌برند و سطح ناراحتی با مدت زمان صرف شده روی صفحه نمایش افزایش می‌یابد. بنابراین برای کاهش مشکلات ناشی از نور آبی و بنفش استفاده از عینک‌های بلوکات اصل توصیه می‌شود. عینک بلوکات دارای پوشش خاصی هست که نور آبی و بنفش مضر را منعکس می‌کند و مانع از عبور آن از عدسی‌های عینک شما می‌شود. البته لازم به ذکر است که عینک بلوکات کل طول موج نور آبی را مسدود می‌کنند.

عینک مخصوص کار با کامپیوتر و موبایل: عینک بلوکنترل

یک عدسی عینک کامپیوتر خوب هرگز مانع عبور تمامی نور آبی و بنفش ساطع شده، نمی‌شود. زیرا همه نورهای آبی بد نیستند. نور آبی به طور کلی از طول موج 400-500 نانومتر متغیر است و از دو بخش نور آبی-بنفش با طول موج 400-440 نانومتر و نور آبی-فیروزه ای با طول موج 440-500 نانومتر تشکیل شده است. نور آبی با طول موج 380-440 نانومتر به طور بالقوه برای چشم‌های ما مضر است و می‌تواند باعث آب مروارید، دژنراسیون ماکولا، خشکی چشم و غیره شود. اما نور آبی با طول موج 440-500 نانومتر برای سلامتی مفید و ضروری است، زیرا به تنظیم ریتم بیولوژیکی ما (چرخه خواب و بیداری)، افزایش هوشیاری، حافظه، عملکرد شناختی و خلق و خوی ما کمک می‌کند. همچنین باعث می‌شود که ما احساس بهره وری، انرژی و سلامت کنیم.

عینک کامپیوتر و موبایل برای چه دسته از افرادی مناسب هستند؟

از عینک‌های مخصوص کامپیوتر در حالی که ساعت‌ها مشغول کار یا بازی‌های رایانه‌ای هستید، یا هنگام تماشای تلویزیون در اواخر شب و یا حتی برای استفاده از تلفن همراه خود می‌توانید استفاده کنید. به طور کلی، هر کسی که بخش قابل توجهی از روز خود را صرف تماشای صفحه‌های دیجیتال می‌کند، به ویژه اگر مشکلات خواب یا سایر علائم فشار چشم دیجیتال را تجربه می‌کند، ممکن است بخواهد از عینک‌های نور آبی استفاده کند. به عبارت دیگر، عینک کامپبوتر برای افراد در هر سنی و سبک زندگی ایده آل است.

2 برند معروف و مشهور که می‌توانید، عینک خود را از آن‌ها تهیه کنید

2 تا از بهترین برندهای موجود در دنیای عینک‌ها و عدسی‌های طبی، برندهای زایس و هویا هستند. شما می‌توانید با خرید عینک زایس یا خرید عینک هویا از مزایای این نوع عینک‌ها استفاده کرده و از چشمان خود محافظت کنید. در این زمینه البته فروشگاه معتبری را باید پیدا کنید که محصولات اورجینال و باکیفیتی تولید می‌کند.

فروشگاه عینک امیر به عنوان یکی از بهترین فروشگاه‌های مرجع در این حوزه می‌تواند انتخاب مناسبی برای خرید انواع عینک مخصوص کامپیوتر یا موبایل باشد. به شما توصیه می‌کنیم که با مراجعه به این فروشگاه و بررسی محصولات و برندهای آن از مشاوره رایگان آن استفاده کرده و یک عینک باکیفیت برای مراقبت از چشمان خود تهیه کنید.

اگر در این زمینه سوالی دارید، می‌توانید با ما و دیگر خوانندگان این مطلب، موضوع مورد نظر خود را به اشتراک بگذارید.

دکمه بازگشت به بالا