احتمال ابتلا به کرونا و آنفولانزا به طور هم‌زمان

کرونا و آنفولانزا

همانطور که می دانیم، هر ساله در فصل زمستان نوع جدیدی از آنفولانزا بر مردم سراسر جهان تاثیر می گذارد. یکی از مسائلی که اخیرا توجه پزشکان را به خود جلب کرده است این است که از سال گذشته، نه کووید-19 و نه آنفولانزا چرخه ویروسی را طی نکرده اند که در خطر بدتر شدن بیماری و مرگ است. در این مقاله به بحث خواهیم پرداخت.

مردم به ویروس کرونا و آنفولانزا مبتلا می شوند

به طور کلی باید همه ساله و در فصل سرد سال نگران شیوع آنفولانزا باشیم. بسیاری از مردم هنوز نمی دانند که آنفولانزا می تواند کشنده باشد. در پنج سال گذشته، حدود 11000 نفر بر اثر آنفولانزا جان خود را از دست داده اند.

بنابراین امسال باید بسیار مراقب باشیم، زیرا خطر ابتلا به هر دو بیماری بیشتر است و شواهد اولیه نشان می‌دهد که داشتن دو بیماری با هم خطر مرگ را در مقایسه با کووید به تنهایی افزایش می‌دهد. در ادامه در مورد این موضوع بیشتر بحث خواهیم کرد.

میزان آنفولانزا در سال گذشته کاهش یافته است، اما امسال مشخص نیست چه چیزی در انتظار ما است و چه نوع جدیدی از آنفولانزا یا بیماری عروق بیماری کرونا قلب ما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

با توجه به نرخ پایین آنفولانزا در سال گذشته و شیوع ویروس کرونا، احتمالاً امسال شاهد انواع مختلفی از آنفلوانزا خواهیم بود.

امسال، واکسن آنفولانزا ابزاری برای مقابله با چهار نوع آنفولانزا دارد تا از ما در برابر بسیاری از انواع آنفولانزا محافظت کند، اما هنوز هیچ چیز قابل پیش بینی نیست.

محققان بر این باورند که اگر امسال تغییری در آنفولانزا ایجاد شود، این واکسن ممکن است مانند گذشته موثر نباشد.

آکادمی پزشکان آمریکا تخمین می زند که تا 60000 نفر ممکن است در زمستان آینده بر اثر آنفولانزا جان خود را از دست بدهند و البته ممکن است افراد مسن بیشتر در معرض خطر بستری شدن در بیمارستان باشند، اما به طور کلی همه باید نظافت را بررسی کنند.

جالب است بدانید که متأسفانه بیشترین میزان کووید در حال حاضر بین 11 تا 14 سالگی است.

امروزه، اپیدمی‌های شدید دلتا بسیاری از گونه‌های مسن‌تر را از بین برده‌اند، اما این بدان معنا نیست که نرخ بیماری در حال کاهش است و گونه‌های جدید شناخته‌شده در حال گسترش در سراسر جامعه جهانی هستند و اکنون مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

کرونا

اگر کووید-۱۹ و آنفولانزا را با هم بگیریم چه اتفاقی می‌افتد؟

امروز، دولت در تلاش برای جلوگیری از گسترش کووید-19 قبل از شروع زمستان، محدودیت هایی را اعمال کرد. اما همانطور که گفتیم در فصل سرما احتمال آنفولانزا و کووید با هم وجود دارد. پس چه اتفاقی می افتد اگر کووید-19 و آنفولانزا را با هم بگیریم؟

فصل آنفولانزا امسال بسیار سخت است و باید به خوبی از علائم آنفولانزا، سرماخوردگی و آنفولانزا و تفاوت آنها آگاه باشید. همانطور که گفته شد، احتمال ابتلای همزمان دو کروناویروس وجود دارد، اما اطلاعات کاملی از میزان ابتلای همزمان هر دو ویروس کرونا و آنفولانزا منتشر نشده است.

سرویس بهداشت عمومی بریتانیا اخیراً اعلام کرده است که افراد مبتلا به آنفولانزا و کووید-19 با عوارض جانبی جدی روبرو خواهند شد. آمارهای این سازمان نشان می دهد که احتمال مرگ افراد آلوده به هر دو ویروس دو برابر بیشتر است. البته هنوز شواهد کافی برای اثبات کامل این ادعا وجود ندارد. اما در هر صورت می دانیم که با این دو ویروس علائم بدتر شده و زمان بهبودی طولانی تر خواهد شد.

صحبت کردن درباره احساس خود در صورت حمله قلبی و آنفولانزا با هم و وضعیت خود دشوار است، زیرا شواهد موجود از حقایق محدود است.

من آنفولانزا میگیرم

همانطور که همه ما می دانیم، افراد مبتلا به بیماری قلبی هیچ علامتی ندارند. در چنین مواردی، اگر کووید و آنفولانزا را با هم داشته باشید، ممکن است علائم شدیدی نداشته باشید. ولی همیشه موضوع این نیست. بنابراین نتیجه می گیریم که انتشار دو ویروس به طور همزمان می تواند یک فرد و گاهی اوقات فرد دیگری را که به طور کلی سالم است، بکشد. گاهی اوقات، اگر دو ویروس به طور همزمان در بدن شخصی وجود داشته باشند، می توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند و به یکدیگر حمله کنند و ویروس ضعیف تر را از بین ببرند.

اما آنچه مسلم است این است که انتشار همزمان دو ویروس، سیستم ایمنی را به چالش می کشد و مقابله با هر دو با هم دشوار خواهد بود.

چیزی که ما هنوز نمی دانیم این است که افراد مبتلا به آنفولانزا خطر ابتلا به آنفولانزا یا بیماری عروق بیماری کرونا قلب را افزایش می دهند. اما آنچه می دانیم این است که بیشتر عفونت های ویروسی به چربی های موجود در سیستم تنفسی آسیب می رسانند و این مطمئناً سیستم عصبی را برای مقابله و مقابله با عفونت های بعدی دشوار می کند و در نتیجه ممکن است بدن بیشتر مستعد ابتلا به بیماری باشد. . در آینده.

عفونت ریه (که می تواند در نتیجه هر بیماری رخ دهد) خطر ورود باکتری به بدن را افزایش می دهد.

همچنین مانند سایر بیماری ها، گروه های خاصی از افراد بیشتر در معرض خطر هستند. گروه های هدف آنفولانزا و کرونا تقریباً یکسان هستند. سالمندان و افراد مبتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت و آسم و همچنین زنان باردار ممکن است در معرض آنفولانزا و کووید-19 قرار بگیرند. اما افراد مبتلا به بیماری های تنفسی، مانند آسم، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به این دو ویروس با هم هستند.

علائم آنفولانزا

بهترین راه برای محافظت در برابر بیماری

در فصل سرد امسال، تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که رفتارهای بهداشتی در فصل همه‌گیری را ادامه دهیم و به خوبی نگاه کنیم. بهترین راه برای محافظت از بدن خود در برابر هر دو ویروس با هم، پیروی از دستورالعمل های دولت در مورد اجتناب از اجتماع، استفاده از ماسک در خانه، و پیروی از دستورالعمل های بهداشتی و واکسیناسیون در برابر آنفولانزا و بیماری عروق بیماری کرونا قلب است.

امسال، دولت باید الزامات ویژه‌ای را برای واکسن جهانی آنفولانزا وضع کند تا نرخ آنفولانزا را کاهش دهد و تخت‌های بیمارستانی را برای افراد مبتلا به کووید-19 فراهم کند. افرادی که سابقه آنفولانزا دارند و مستعد ابتلا به این بیماری هستند باید موضوع واکسن را جدی بگیرند.

همچنین، اگر فکر می‌کنید بیماری قلبی دارید، باید در اسرع وقت تحت حبس قرار بگیرید و آزمایش کووید-19 بدهید. اگر تست خوب باشد، باید حداقل 10 روز فرصت داشته باشید و هرکسی که ظرف چند روز با شما تماس گرفته است باید 14 روز رزرو شود.

به طور کلی، شرایط زیر خطر ابتلا به کووید-19 و آنفولانزا را کاهش می دهد:

  • از شرکت در جلسات و رویدادهای بزرگ خودداری کنید.
  • از تماس نزدیک (کمتر از 2 متر) با افراد خارج از خانه خودداری کنید.
  • مرتباً با آب و صابون به مدت حداقل 20 ثانیه بشویید یا از مواد شوینده حاوی الکل فراوان استفاده کنید.
  • از ماسک در خانه یا مکان های شلوغ استفاده کنید.
  • هنگام سرفه و عطسه، دهان خود را با آرنج یا حوله بپوشانید.
  • به طور منظم در مناطق آسیب دیده مانند دستگیره درها، سیم کشی های برق، پیشخوان ها و غیره ضدعفونی کنید.

بیماری عروق کرونر قلب

واکسن کرونا و آنفولانزا را با هم تزریق کنید

به گفته محققان، تزریق واکسن آنفولانزا با دریافت دوز دوم واکسن کرونا کاملا بی خطر بوده و پاسخ ایمنی هر دو واکسن را حفظ می کند. برخی مطالعات نشان داده اند که تزریق واکسن آنفولانزا با دوز تقویت کننده واکسن کووید-19 کاملا بی خطر است.

بر اساس این مطالعه، شایع ترین عوارض جانبی پس از معرفی دو واکسن، درد در محل تزریق و خستگی بود. برخی نیز احساسات خفیف تا متوسط ​​را تجربه می کنند.

بر اساس تحقیقات، واکسن آنفولانزا در صورت نیاز به مراجعه به پزشک، شدت بیماری را 40 تا 60 درصد کاهش می دهد. این واکسن همچنین خطر بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه را تا 26 درصد و خطر ابتلا به آنفولانزا را تا 31 درصد کاهش می دهد. واکسن کووید-19 همچنین در پیشگیری از پیشرفت بیماری، بستری شدن در بیمارستان و خطر مرگ بسیار موثر است.

امروزه این سوال برای بسیاری پیش می آید که اگر در گذشته کووید-19 داشته اند، آیا هنوز به واکسن آنفولانزا یا کووید-19 نیاز دارند؟ و آیا تزریق واکسن در طول بیماری یا مدت کوتاهی پس از آن بی خطر است؟ از آنجایی که منابع ویروس کرونا و آنفولانزا یکسان نیستند، ابتلا به کووید-19 شما را از ابتلا به آنفولانزا محافظت نمی کند. برای بسیاری از افراد، دریافت کووید-19 به آنها در برابر شیوع این بیماری مصونیت می بخشد، اما مشخص نیست که این مصونیت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. ایمنی و امنیت پس از عفونت نیز از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

اگر قبلاً دچار سکته قلبی شده اید، باید واکسیناسیون بیماری قلبی و آنفولانزا را تا 10 روز به تعویق بیندازید و پس از پایان 10 روز اگر دمای بدنتان نرمال بود، می توانید واکسن را دریافت کنید.

به خاطر داشته باشید که اگر علائم خفیفی دارید، باید واکسیناسیون را به تعویق بیندازید تا از انتقال ویروس به واکسیناتورها و دیگران جلوگیری کنید. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که نه واکسن آنفولانزا و نه واکسن کووید-19 شما را از سایر بیماری ها محافظت نمی کند.

منابع: اسمیتسونیانمگ، رویترز، اخبار، بیمار، bmj، تیز، کلینیک مایو، CDC

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا