آیا هنر برای سلامتی مفید است؟

کانتو

  1. در مواجهه با یک اثر هنری، سیستم پاداش فعال می شود

Jean-Pierre Changzhou، متخصص مغز و اعصاب و استاد کالج دو فرانس، اولین کسی بود که مکانیک عصبی را در ارزیابی کیفیت کشف کرد.

در ذهن ما چه می گذرد؟ اول، مغز ما آثار هنری را مانند هر چیز دیگری می بیند. با تفاوت در انعکاس شکل نور. اینجاست که زیبایی وارد عمل می شود. Jean-Pierre Changzhou نتیجه می گیرد: شبکیه پرتوهای نور را به سیگنال های الکتریکی تبدیل می کند که در مغز ما از قشر بینایی به قشر جلوی مغز منتشر می شود و هورمون لذت دوپامین را آزاد می کند!

چرخه احساسات در حال حرکت است. نگاه کردن به آثار هنری مانند یک پاداش است. این پزشک متخصص یادآور می شود: «انسان ها به زیبایی نیاز دارند زیرا احساسات خوبی را به ما منتقل می کنند.


  1. هنر حس همدلی ما را بیدار می کند

به گفته افلاطون: «اولین خاصیت سلامتی و دومی زیبایی است. است

در سال های اخیر، تحقیقات علوم اعصاب رفتار فیلسوفان باستان را تأیید کرده است: تماشای هنر و پخش موسیقی مستقیماً بر مغز ما تأثیر می گذارد. پیر لومارک، متخصص مغز و اعصاب، معتقد است که هنر مغز ما را نوازش می دهد. کتاب او «پرتره مغز به‌عنوان هنرمند» توضیح می‌دهد که نگاه کردن به آثار قشر پیشانی، موقعیت منطق را القا می‌کند (به عنوان مثال، زمانی که ما به دنبال درک دنیای هنر امروز هستیم). اگر آن را دوست داشته باشیم، مغز ما روشنایی، کنتراست و رنگ خود را افزایش می دهد تا بتوانیم از آن لذت کامل ببریم. نورون های آینه ای، یعنی نورون های شفقت ما، به سرعت فعال می شوند. شگفت‌انگیزتر این است که شکنجه دو زبانه در حال حرکت است. این قسمت حوزه ای است که در تشخیص چهره نقش دارد: ما به عنوان عزیزانمان عکس های زیبایی پیدا می کنیم!

همه این موارد بر سلامت ما تأثیر می گذارد. مطالعه اخیر محققان دانشگاه کالج لندن در مجله بریتانیایی روانپزشکی به این نتیجه می رسد که بازدیدهای فرهنگی خطر ابتلا به افسردگی را کاهش می دهد: زمانی که چندین بار در سال به سینما، تئاتر یا موزه می رویم، خطر ابتلا به افسردگی را حداقل تا 32 کاهش می دهیم. . ٪ در سال. این رقم برای کسانی که یک بار در ماه یا بیشتر از این مکان ها بازدید می کنند حداقل 48 درصد است.


  1. هنر الهام بخش احساسات و خلاقیت است

تعداد فزاینده ای از بیمارستان ها در حال آزمایش علمی مزایای هنر هستند. شهر تور در فرانسه در این زمینه پیشگام است: در آنجا دانشکده های پزشکی و مراکز بیمارستانی کارگاه های آموزشی در مورد هنر پزشکی ارائه می دهند. این تور همچنین نقطه شروع مدرسه هنر درمانی Ecole du بود که در گرنوبل، لیل، و همچنین در کره تدریس می‌کند و مدرک قانونی و دولتی را در هنر درمانی ارائه می‌دهد. با یک تفاوت اندک که طب هنر سنتی یک رشته تخصصی است که بخشی از رشته روانشناسی و طب هنر مدرن بخشی از پیراپزشکی است. این کار در حال گسترش است. ریچارد فارستی، بنیانگذار Ecole Tour، گفت: «امروزه هنردرمانی در همه چیز از خدمات سالمندان گرفته تا زندان یا کمک به بی خانمان ها وجود دارد. در


  1. هنر باعث افزایش اعتماد به نفس می شود

هنر تجربه ای است که سطوح مختلفی دارد. علاوه بر الهام بخشیدن به احساسات و خلاقیت، ارتباط با زیبایی و خلق و خوی که جهان ارائه می دهد باعث ایجاد اعتماد به نفس می شود. دو سال پیش، هاوارد استیگر، متخصص تغذیه در بیمارستان داگلاس در مونترال، آزمایشی را برای ارزیابی تأثیر بازدید از موزه هنر مونترال بر افراد مبتلا به بی اشتهایی عصبی یا پرخوری عصبی انجام داد. آنها باید مسیر خاصی را در میان کار هنری طی می کردند و پس از یک استراحت ناهار در یک کارگاه خلاقیت شرکت می کردند. نتایج این آزمایش در The Arts of Psychotherapy منتشر شد: اگرچه این ملاقات تأثیر قابل توجهی بر علائم اختلالات خوردن نداشت، اما سطح اضطراب او را کاهش داد. بسیاری از آنها بر این باورند که کارگاه های خلاقانه بهترین زمان روز آنهاست زیرا می توانند کار با ابزار را بدون فشار برای انجام آن تجربه کنند.


  1. نقش نور و رنگ

رنگ و نور که دو عنصر اساسی هنر هستند، تأثیر عمیقی بر سلامتی ما دارند. در سال 1903، نیلز ریبرگ فینسن دانمارکی برنده جایزه نوبل پزشکی برای تحقیقات خود در مورد تأثیرات نور درمانی شد. همسایگان شمالی فرانسه در فتوتراپی برای درمان افسردگی دوره ای و بی خوابی تخصص دارند. نور به عنوان یک تنظیم کننده موثر هورمون هایی مانند ملاتونین و ویتامین هایی مانند ویتامین D، تأثیر عمیقی بر بدن، ذهن و رفتار ما دارد. رنگ بر نحوه نگاه ما به آن تأثیر می گذارد. این نتیجه پانصد سال پیش لئوناردو داوینچی با ایجاد یک سیستم آرامش بخش با استفاده از رنگ های متضاد است. تحقیقاتی که توسط علم در سال 1956 به عنوان قانون تضاد توصیف شد: گلبول های قرمز در سیستم چشم با رنگ سبز مسدود می شوند. سلول های تلقیح شده با رنگ زرد به رنگ آبی مسدود می شوند و سلول هایی که با رنگ سفید تلقیح شده اند به رنگ سیاه مسدود می شوند (و بالعکس). از همین جا بود که فرناند لژو (هنرمند فرانسوی) به رنگ درمانی با دکوراسیون بیمارستان سنت لوئیس ادای احترام کرد، یا ماتیس (هنرمند فرانسوی) که نقاشی را با خستگی صندلی که به خوبی برداشته شده بود مقایسه کرد.

مترجم: سارا فرج زاده

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا