آیا آبرسان برای دور چشم خوب است؟

وقتی صحبت از رسیدگی به پوست دور چشم مطرح می شود، بدون هیچ مقدمه ای به یاد خرید می افتیم. از طرفی گاهی نیز با توجه به کرم های آبرسان کارآمدی که در بازار وجود دارد به این فکر می افتیم که شاید خرید کرم دور چشم توجیه چندانی نداشته باشد و از یک کرم مرطوب کننده باکیفیت، همزمان برای مراقبت از صورت و دور چشم استفاده کنیم.

تأثیر استفاده از کرم دور چشم کوین فرانسه در کاهش چین و چروک و رفع تیرگی اطراف چشم غیرقابل انکار است. از طرفی بسیاری افراد که پوست صافی دارند لزومی برای استفاده از کرم دور چشم نمی بینند و به مصرف کرم آبرسان و مرطوب کننده و کرم لاکچری کوین بسنده می کنند. در این مقاله به این موضوع می پردازیم که آیا باید حتماً بهترین کرم دور چشم را بخریم یا استفاده از یک کرم مرطوب کننده معمولی برای رسیدگی به پوست دور چشم کفایت می کند.

رسیدگی به پوست دور چشم با آبرسان یا کرم مخصوص؟

در همین ابتدا اجازه دهید خیال شما را راحت کنیم که تولیدکنندگان لوازم آرایشی بی دلیل کرم های مخصوص دور چشم را روانه ی بازار نمی کنند. پوست دور چشم از جنس قسمت های دیگر صورت و بدن است با این تفاوت که این ناحیه حساسیت بیشتری دارد. همچنین عارضه هایی مانند سیاهی و پف زیر چشم به درمان مخصوص خود نیاز دارد. هدف اصلی از ساخت کرم مخصوص دور چشم به غیر از روشن کردن پوست این ناحیه و کاهش چین و چروک ها، رساندن مواد مغذی و لازم برای پوست حساس دور چشم است. برای خرید باید حتماً به  دنبال محصولی بدون ترکیبات حساسیت زا باشید.

کرم دور چشم ممکن است در نگاه اول همان ترکیبات کرم آبرسان یا ضد پیری (مانند کرم های حاوی رتینول) را داشته باشد؛ اما این ترکیبات در کرم  مخصوص دور چشم ملایم تر است و دُوز کمتری دارد. دلیل این امر در ناز ک تر بودن پوست دور چشم نهفته است. اگر کرم های دور چشم ترکیبات قوی تری داشته باشند، احتمال بروز التهاب های پوستی در اثر استفاده از این کرم ها وجود دارد. به  زبان ساده می توان گفت یک کرم را زمانی می توان دانست که ترکیبات آن اختصاصاً برای پوست حساس دور چشم ساخته شده   باشند.

ملاک های خرید بهترین کرم دور چشم

متخصصان پوست توصیه می کنند کرمی خریداری کنیم که در آن خبری از اسانس های شیمیایی و مواد حساسیت زا نباشد. اگر به  دنبال اثربخشی سریع یک کرم دور چشم می گردید، پیشنهاد می کنیم محصولات دارای کافئین خریداری کنید. کافئین پوست را سریعاً سفت و محکم می کند و پس از استفاده، شاهد کاهش چین و چروک دور چشم و قوام آمدن پوست این ناحیه خواهید بود.

استفاده از کرم آبرسان برای دور چشم

استفاده از کرم مرطوب  کننده ای که فقط خاصیت آبرسانی دارد برای دور چشم مضر نیست؛ اما مالیدن کرم ضد آکنه و ضد پیری به دور چشم و کرم پودر کوین اصلاً توصیه نمی شود. کرم آبرسانی که مدت هاست از آن برای صورت خود استفاده می کنید و هیچ التهابی برای شما به دنبال نداشته را می توانید به دور چشم هم بمالید. از طرف دیگر مالیدن کرم دور چشم به دیگر قسمت های صورت هیچ اشکالی ندارد. اگر به دنبال اثربخشی بیشتر هستید، پیشنهاد می کنیم کرم دور چشم را برای دور چشم و کر م آبرسان صورت را برای صورت استفاده کنید.

بهترین زمان خرید کرم دور چشم

از دوره ی نوجوانی به بعد باید به فکر رسیدگی به پوست باشیم. در نتیجه خرید کرم دور چشم به نوجوانان و بزرگسالان پیشنهاد می شود. به همان ترتیب که پا به سن می گذارید، به همان اندازه نیز باید به فکر خرید محصولات مراقبت از پوست در برابر پیری باشید. کرم های دور چشم همانند دیگر محصولات رسیدگی پوست، معجزه نمی کنند؛ اما اگر پوست را به حال خود بگذارید، بدون این کرم ها سریع تر از چیزی که فکرش را بکنید پیر و پژمرده می شود.

کاربرد کرم دور چشم چیست؟

کرم دور چشم به زبان ساده به کرمی گفته می شود که برای استفاده در ناحیه پوست اطراف چشم طراحی شده است و مشکلات این ناحیه از پوست را هدف قرار می دهد. این محصول ممکن است ترکیباتی مشابه کرم مرطوب کننده و آبرسان پوست داشته باشد، اما از آنجایی که پوست اطراف چشم ظریف و حساس تر است احتمالا غلظت این محصولات کمتر از کرم های صورت است. از آنجایی که پوست اطراف چشم اغلب با مشکلاتی درگیر می شود که نیاز به توجه مراقبت بیشتری دارند، بعضی از کرم هایی که به طور تخصصی برای دور چشم تولید می شوند به جز ویژگی آبرسانی از ویژگی های دیگری مانند ضد چروکی، ضد پف و … هم بهره می برند.

تفاوت پوست چشم و پوست صورت در چیست؟

برای اینکه ببینیم ایا کرم ابرسان را میتوان دور چشم زد باید ابتدا بدانیم که آیا پوست دور چشم مشابه پوست صورت است و اگر جواب منفی است، این دو بخش چه تفاوتی با هم دارند. اگر چه شاید در ابتدا منطقی به نظر برسد که پوست در همه جای صورت یکدست است و بافت آن نیز در همه جا باید یکسان باشد، اما در واقعیت اینطور نیست. پوست مناطقی مانند پلک بسیار نازک و ظریف تر از سایر بخش های صورت است و علائم پیری را زودتر از سایر نواحی نشان می دهد.

برای همین منظور مهم است که بتوان پوست دور چشم را همیشه مرطوب نگه داشت تا از اثرات چین و چروک و مشکلات دیگری که خشکی پوست می تواند برای آن ایجاد کند جلوگیری کرد. به همین دلیل برخی کرم های آبرسان و مرطوب کننده که برای مثال حاوی رتینول و اسیدهای لایه بردار هستند برای پوست دور چشم بسیار خشن اند و در هنگام استفاده بر روی صورت به هیچ وجه نباید با ناحیه اطراف چشم برخوردی داشته باشند، مگر اینکه خود تولید کننده در مشخصات محصولی که برای صورت تولید کرده اشاره کند که این ابرسان را میتوان دور چشم نیز استفاده کرد.

ایا کرم آبرسان را میتوان دور چشم زد؟

حال که با ویژگی پوست در بخش های مختلف صورت آشنا شدید حتما متوجه شده اید که پوست ظریف دور چشم قدرت تحمل محصولات سنگین را ندارد و در جواب به این سوال که ایا کرم ابرسان را میتوان دور چشم زد باید گفت که اگر هر کرمی را بدون شناخت مشخصات و ویژگی های آن به دور چشم بزنید قطعا احتمال تحریک پوست ظریف این ناحیه را بالا برده اید. اما نمی توان از ترس تحریک پذیر بودن از هیچ محصولی برای دور چشم استفاده نکرد. پس بهترین و ایمن ترین راه این است که محصولاتی را برای دور چشم استفاده کنید که به طور اختصاصی برای مصرف در این ناحیه طراحی شده اند.

از بهترین این محصولات می توان به  اشاره کرد. اگر در برخی شرایط مجبور شدید یا به دلایلی تصمیم گرفتید از کرم صورت برای دور چشم استفاده کنید بهترین روش، تست پچ آن محصول برای ناحیه دور چشم است. ضد آفتاب ها یکی از آن محصولاتی هستند که استفاده آن ها برای دور چشم ضروری است و برخی مواقع پیدا کردن و خرید کرم ضد آفتابی که مخصوص دور چشم باشد گران و دشوار است. در اینگونه مواقع نیز تست پچ جوابگو است. برای اینکار روزانه مقدار کمی از محصول مورد نظر را به مدت سه تا پنج روز روی ناحیه کوچکی از پوست دور چشم بمالید و در صورت مشاهده هرگونه واکنش ناخواسته مصرف آن را قطع کنید.

چه کرم های ابرسانی را می توان به دور چشم زد؟

از آنجایی که آبرسانی و مرطوب نگه داشتن پوست یکی از مهم ترین رازهای پوست سالم و زیبا است، برندهای مختلفی در دنیا بخشی از تولید خود را به کرم های ابرسان پوست اختصاص داده اند. همانطور که در بخش قبل به سوال ایا کرم ابرسان را میتوان دور چشم زد جواب دادیم، بهتر است مشخصات آبرسان های صورت را مطالعه کنید و با توجه به آن تصمیم بگیرید که می توانید کرم را به دور چشم تان نیز بزنید یا خیر.

از آنجایی که پوست دور چشم زودتر تحریک می شود، گشتن در بین برندهایی که محصولات شان را بدون مواد حساسیت زا تولید می کنند می تواند کار شما را راحت تر کند. برای مثال کرم های آبرسان کلینیک و هم چنین می توانند جزو محصولاتی باشد که در صورت عدم مشکل در تست پچ برای دور چشم نیز استفاده شوند. چون این دو برند نه تنها همیشه با کیفیت ترین محصولات را در بخش مرطوب کننده و آبرسان عرضه می کنند، بلکه همواره سعی می کنند ترکیباتی ایمن و بدون مشکل آلرژی زایی را برای تولید محصولات شان به کار ببرند.

آیا کرم دور چشم را می توان به کل صورت زد؟

حال که فهمیدیم جواب سوال ایا کرم ابرسان را میتوان دور چشم زد همیشه مثبت نیست، بیایید برعکس هم به قضیه نگاه کنیم و ببینیم ایا کرم دور چشم را می توان برای کل صورت استفاده کرد؟ در یک کلام بله، شما می توانید کرم دور چشم تان را به کل صورت هم بزنید. چون ویژگی مهم کرم های دور چشم ابرسانی است و استفاده آبرسان برای کل صورت نه تنها بد نیست، بلکه بسیار هم خوب هست. اما در اینجا چند نکته وجود دارد.

نکته اول اینکه پوست کل صورت تحمل محصولات سنگین تر و قوی تر را هم دارد، پس می توان برای آن ها از کرم هایی استفاده کرد که قدرت بیشتر و اثرگذاری بالاتری داشته باشد. نکته دوم هم این است کرم های ابرسان دور چشم عموما به دلیل فرمولاسیون خاص خود گران تر هستند و در بسته بندی های کوچکتری عرضه می شوند. بنابراین استفاده از آن ها برای کل صورت توجیه ای ندارد. اما اگر جایی بودید که به کرم مرطوب کننده صورت دسترسی نداشتید کرم های آبرسان دور چشم هم می تواند کار شما را راه بیندازد و نیاز پوست شما را به طور موقت برطرف کند.

دکمه بازگشت به بالا